IcelandAir med mange fargekombinasjoner...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Fanga TF-FIR i dag, den så fresh ut i lakken - kanskje den er nylakkert tenkte jeg... Så måtte jeg hjem for å se tidligere bilder av samme maskin... Så så jeg hvorfor - den blå buken var vekk...! Den nydelige blå buken i dette flotte fargeskjema...

H11_2154.jpg

H11_2157.jpg

Slik så den ut sist jeg så den, for et par år siden - en kald og grå desemberdag i Køben (ikke et foto til å være stolt av, det ble tatt fort og gale i iskald vind og regn som holdt på å gå over til sne)...
HO9_7428.jpg

Så var det TF-LLX, som også har hel-hvitt skrog, og hvite motorer - den gule kontrastfargen mangler...
H11_9733.jpg

H11_9725.jpg

H11_9717.jpg

Har ikke sett TF-FII så langt i år, den har enda en variant - hel-hvit med gul logo...
HO9_0122.jpg

HO9_5146.jpg

Her er det som jeg tror, trodde, kom til å tro - er riktig fargeskjema... Og for meg - det beste... TF-FIN
H10_0169.jpg

icelandair1.jpg

TF-FIA
HO9_4304.jpg

TF-FIJ
HO9_7616.jpg

TF-FIO
fio141.jpg

TF-FIP
H11_0420.jpg

H11_0413.jpg

H11_0408.jpg

TF-FIZ
CPH_10_06_15175622.jpg

CPH_10_06_15175642.jpg

H

Så vidt jeg kan se av bilder av TF-FIR rundt omkring så hadde den blå buk i januar i år, men hvit buk fra og med april i år. Kan det være et nytt fargeskjema? Eller at det tar litt tid før de får lakkert resten?

Så vidt jeg kan se av bilder av TF-FIR rundt omkring så hadde den blå buk i januar i år, men hvit buk fra og med april i år. Kan det være et nytt fargeskjema? Eller at det tar litt tid før de får lakkert resten?

Det er det også jeg lurer på... Det ville vel vært naturlig å lakkert alt på en gang når først maskinen sto i "boksen"... Så jeg tviler på at en blå buk tilkommer i ettertid... Men hva vet nå jeg...?

H

Nå leier Icelandair ut enkelte av maskinene sine fra tid til annen, så det kan nok være litt
av grunnen for de noe ureglementerte lakkeringsjobbene.

Erik.

Back