Icelandair med endret rutestruktur og økning S19
Icelandair har nå funnet ut at det ikke funker med kun en "bølge" hver vei til/fra KEF, da det rett og slett ikke er plass eller fungerer optimalt. Derfor er de nå i ferd med å endre ruteprogrammet neste sommer slik at det blir to bølger. Fra Island mot Europa vil det da være en avgangsbølge om morgenen og en om formiddagen, mens det mot Amerika vil være en på ettermiddagen og en på kvelden.
Hvilke effekter har dette:
- DEN, MCI, YVR, PDX trenger ikke lenger overnatte ute (foreløpig ikke noe nytt om SEA hvor de flyr opptil 2x daglig)
- De vil i mindre grad måtte fly vinge mot vinge på destinasjonene med flere daglige avganger.
- De vil kunne bedre utnytte flåten
- Selv om det ikke er noe annonsert, så gjør dette at Icelandair når kan fly dypere/lenger sør inn i Europa, og fremdeles klare en av bølgene deres
https://www.routesonline.com/news/3...landair-s19-network-expansions-as-of-06sep18/
Foreløpig er det bare noen endringer som er ute, men jeg antar at programmet for neste sommer langt fra et satt endelig
- TXL øker fra daglig til 10x ukentlig. Miks av 737-MAX 8 og 757-200
- BRU øker far 5x ukentlig til 10x ukentlig. Endrer fra 737-MAX 8
- ORD øker fra 1x til 2x daglig. Endrer flytype fra 767 til 757-200
- DUS ny rute, opptil 4x ukentlig med 737-MAX 8
- HAM øker fra 4x ukentlig til en miks av daglig og 10x ukentlig (med 737-MAX 8
- MCI øker fra 3x til 4x ukentlig. Endrer flytype til 737-MAX 8
- MUC øker fra 1x til 2x daglig. Miks av 757-200 og 737-MAX 8
- YYZ øker fra daglig til 10x ukentlig. Endres fra 757-200 til 757-300 (daglig) og 737-MAX 8 (4x ukentlig)
- YVR øker fra 4x til 6x ukentlig
- DUB øker fra 6x ukentlig til daglig
Og her tror jeg det komemr mer......
Icelandair har nå funnet ut at det ikke funker med kun en "bølge" hver vei til/fra KEF, da det rett og slett ikke er plass eller fungerer optimalt. Derfor er de nå i ferd med å endre ruteprogrammet neste sommer slik at det blir to bølger. Fra Island mot Europa vil det da være en avgangsbølge om morgenen og en om formiddagen, mens det mot Amerika vil være en på ettermiddagen og en på kvelden.
Hvilke effekter har dette:
- DEN, MCI, YVR, PDX trenger ikke lenger overnatte ute (foreløpig ikke noe nytt om SEA hvor de flyr opptil 2x daglig)
- De vil i mindre grad måtte fly vinge mot vinge på destinasjonene med flere daglige avganger.
- De vil kunne bedre utnytte flåten
- Selv om det ikke er noe annonsert, så gjør dette at Icelandair når kan fly dypere/lenger sør inn i Europa, og fremdeles klare en av bølgene deres
https://www.routesonline.com/news/3...landair-s19-network-expansions-as-of-06sep18/
Foreløpig er det bare noen endringer som er ute, men jeg antar at programmet for neste sommer langt fra et satt endelig
- TXL øker fra daglig til 10x ukentlig. Miks av 737-MAX 8 og 757-200
- BRU øker far 5x ukentlig til 10x ukentlig. Endrer fra 737-MAX 8
- ORD øker fra 1x til 2x daglig. Endrer flytype fra 767 til 757-200
- DUS ny rute, opptil 4x ukentlig med 737-MAX 8
- HAM øker fra 4x ukentlig til en miks av daglig og 10x ukentlig (med 737-MAX 8
- MCI øker fra 3x til 4x ukentlig. Endrer flytype til 737-MAX 8
- MUC øker fra 1x til 2x daglig. Miks av 757-200 og 737-MAX 8
- YYZ øker fra daglig til 10x ukentlig. Endres fra 757-200 til 757-300 (daglig) og 737-MAX 8 (4x ukentlig)
- YVR øker fra 4x til 6x ukentlig
- DUB øker fra 6x ukentlig til daglig
Og her tror jeg det komemr mer......