Icelandair med B767

Someone

Moderator
Medlem
Icelandair planlegger og bytte ut to 757 med 767-300, blant annet pga høy kabinfaktor og for og kunne vokse på ruter med slot begrensninger. Flyene er planlagt inn fra neste år.
I tillegg vil de bytte ut deres fem Fokker-50 med tre Q400

http://m.atwonline.com/airframes/icelandair-take-two-boeing-767s-three-bombardier-q400s
Icelandair is breaking with tradition, adding its first two Boeing 767s to its formerly all-757 fleet, and switching five aging Air Iceland Fokker 50s for three Bombardier Q400s.
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Da kan det bli hyggelig gjensyn med B767-300, som de har hatt i flåten tidligere også:

b767-300%2CFI%2Cosl%2C050905%2C3-XL.jpg
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Det er vel samme typerating på 757 og 767 så det passer dem nok bra
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Er 763 fortsatt i produksjon? Eller skal de ut på bruktmarkedet?
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

De produseres fortsatt, både FedEx og US Air Force har bestillinger inne, men den siste sivile passasjermaskinen er nok levert. Icelandair må ut på bruktmarkedet for å finne disse.
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Eier ikke Icelandair 2 767-300 ennaa (TF-LLA og TF-LLB) Begge er / var hos Santa Barbara Airlines og har floeyet endel i i Soer Amerika med TF Reg og Hybrid Icelandair Fargeskjema - de star begge oppfoert som Stored - men ennaa med TF reg. Kan det vaere saa enkelt at det er disse 2 som kommer tilbake i flaten ?
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Tror ikke det. Den ene står med Aircastle som eier, og den andre med Bank of Utah.
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Hvilke to 757'er er det de leaser og vil forlate flåten?
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

de burde vel kanskje høre med LAN, de driver å ersatte sine med 787
og de har en del 767
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Var inte reg TF-FIA, -FIB och -FIC som Loftleidir bruke först. Sedan kom -LLA eller hur.
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Satser på at 767'ene kommer med winglets, slik at de blir ennå mer sexy å se på :-)

Espen
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Var inte reg TF-FIA, -FIB och -FIC som Loftleidir bruke först. Sedan kom -LLA eller hur.

Det er korrekt og det var / er forskjellige individer - totalt 5 forskjellige 767-300. Paa Airliners.net skrives det at 2 av disse 5 er leid ut og er operative, en hos El Al og en via Santa Barbara Airlines til Air Niugini.
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Eier ikke Icelandair 2 767-300 ennaa (TF-LLA og TF-LLB) Begge er / var hos Santa Barbara Airlines og har floeyet endel i i Soer Amerika med TF Reg og Hybrid Icelandair Fargeskjema - de star begge oppfoert som Stored - men ennaa med TF reg. Kan det vaere saa enkelt at det er disse 2 som kommer tilbake i flaten ?

TF-LLA blev P2-ANA hos Air Niugini och flög "last service" 30-31 oktober 2013 SIN-POM som PX393 , ferry 1 november 2013 POM-HNL-Crestview, FL som PX6200 , därefter stored och reg. cancelled

TF-LLB Santa Barbara ferry 1 februari 2014 CCS-MIA-GYR som BBR9525 , därefter stored , till N224AT Bank of Utah , såld 27 juni 2014 till Infinity Trading & Solutions LLC , reg. cancelled 30 juli 2014
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

TF-LLA kan ses på Google Earth sammen med andre individer i mer eler mindre opphugget stand .. Spørs om den noen gang kommer seg derfra.
 

Attachments

  • creatview.jpg
    creatview.jpg
    21.7 KB · Views: 2,501
Last edited:
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Sannsynligvis broken up. Vanlig å registrere et delefly for å kunne dokumentere hvor delene kommer fra. Som Delta har gjort med MD'ene de kjøpte av SAS. De fikk alle N-registrering etter ankomst Blytheville.
 
Re: Icelandair med to 767 og tre Q400

Ser ut som første 767 vil bli satt inn på LHR-KEF-JFK rotasjonen fra april 2016

Reykjavik – London Heathrow
FI450 KEF0740 – 1145LHR 76W D
FI451 LHR1300 – 1500KEF 76W D

Reykjavik – New York JFK
FI615 KEF1700 – 1900JFK 76W D
FI614 JFK2040 – 0615+1KEF 76W D

Konfigurasjonen bli C15Y10M237
 
Back
Top