Icelandair kjøper WOW Air

Re: Icelandair kjøper WOW Air

Flyr de folk hjem til jul blir jeg overasket...
Går også rykter nå om at de ikke vil klare å utbetale lønning på fredag, noe finansdirektøren naturligvis benekter.

Er vel også bedre for Icelandair å fokusere på å redde seg selv enn å også redde fienden. og legger wow på røret vil jo det gi en grei boost for Icelandair.

så hvem andre har interesse av å ta over? wizz - kanskje for å starte transatlantisk med wizz til KEF og WOW videre til Junaiten, flyene er jo rosa. DY - de venter vel også til at de går dukken for å eventuelt plukke opp Airbus-kunnskap mtp 321LR.

Flyr de folk hjem til jul blir jeg overasket...
Går også rykter nå om at de ikke vil klare å utbetale lønning på fredag, noe finansdirektøren naturligvis benekter.

Er vel også bedre for Icelandair å fokusere på å redde seg selv enn å også redde fienden. og legger wow på røret vil jo det gi en grei boost for Icelandair.

så hvem andre har interesse av å ta over? wizz - kanskje for å starte transatlantisk med wizz til KEF og WOW videre til Junaiten, flyene er jo rosa. DY - de venter vel også til at de går dukken for å eventuelt plukke opp Airbus-kunnskap mtp 321LR.
Som jeg skulle sagt det selv.- Nå har jo også Icelandair, sagt nei til å kjøpe WOW, som antatt.

Last edited:

En god Due Diligence av Icelandair som sikkert har sett hvor ille det faktisk stod til og det er bedre å bare vente på at de går konk istedet.

så hvem andre har interesse av å ta over?

Antakeligvis ingen. Farge på skroget er underordnet i denne sammenheng.
Den oppturen turismen på Island har opplevd de seneste årene kan ei forsette i samme takt, og med X antall veletablerte aktører som flyr fra sine respektive hjemmemarkeder til Island tror jeg rasjonelle investorer ser at det kan være greit å styre kapitalen andre steder i årene som kommer.

Last edited:

Skjønner heller ikke hva Wizz skal med dem. Så det er nok ganske usannsynlig

WOW passer ikke inn i Wizz sin strategi og det virker som de foretrekker organisk vekst. Dessuten, hvorfor kjøpe noe man kan «få»

Skjønner heller ikke hva Wizz skal med dem. Så det er nok ganske usannsynlig

WOW passer ikke inn i Wizz sin strategi og det virker som de foretrekker organisk vekst. Dessuten, hvorfor kjøpe noe man kan «få»

I mine øyne er de dem eneste i Europa som KAN ha den minste form for interesse av wow som selskap, selv om flyene er rosa eller grønne.
Ryanair? nei, nå vet ikke jeg hvordan ståa er i Lauda for tiden, men de hadde sikkert tjent bedre der om de selv hadde basert 10 egne maskiner i VIE. Easyjet? gidder ikke, bedre å i såfall starte Easyjet Long Haul. IAG? må fokusere på LEVEL-tullet (samme med hippiene til AF-KLM). Lufthansa? får de i det hele tatt lov til å kjøpe opp mer? Norwegian? nei. Turkish? hvorfor? SAS? hæ? Aeroflot? må vi lenger bort nå?

De eneste utenfor Europa blir vel Indigo Partners, men de er smarte nok til å se at dette ikke vil funke.

De ender nok i samme haug som Primera, så blir som du sier, hvorfor kjøpe når man kan få.

De eneste utenfor Europa blir vel Indigo Partners, men de er smarte nok til å se at dette ikke vil funke.

De ender nok i samme haug som Primera, så blir som du sier, hvorfor kjøpe når man kan få.

Indigo var vist ikke så smarte.

Back