• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Icelandair i medvind - åpner rute til Denver

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Icelandair i medvind - åpner rute til Denver

Icelandair økte kapasiteten med 19 prosent i august - og oppnådde en passasjervekst på 18 prosent med kabinfaktor på 85 prosent. Selskapet lanserer nå en ny rute til Denver, som vil gå fire ganger i uken fra 10. mai 2012.

Trafikktall:

Icelandair carried 250 thousand passengers in August which is a record passenger number for the month of August. Passenger increase between years was 18%. Capacity increase at the same time was 19% and the load factor was 85.3%. Traffic increased on all markets, but relatively most on the market From Iceland where the increase was 25%.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=468977&messageId=572066

Ny rute:

Icelandair bliver det tredje europæiske luftfartsselskab med en rute til Denver i staten Colorado. Ruten åbner den 10. maj 2012 med fire ugentlige afgange fra Keflavik Airport ved Reykjavik.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=51773

Re: Icelandair i medvind - åpner rute til Denver

Det virker som FI står nesten ett døgn i DEN - samme opplegg som i SEA. Det har sine konsekvenser å bare ha en connection bank...

FI671 KEF1645 – 1840DEN 75W (Tirsdag, torsdag, lørdag og søndag)
FI670 DEN1715 – 0635+1KEF 75W (Mandag, onsdag, fredag og søndag)

Det virker som FI står nesten ett døgn i DEN - samme opplegg som i SEA. Det har sine konsekvenser å bare ha en connection bank...

FI671 KEF1645 – 1840DEN 75W (Tirsdag, torsdag, lørdag og søndag)
FI670 DEN1715 – 0635+1KEF 75W (Mandag, onsdag, fredag og søndag)

Shit, det er vildt!

Er vel ikke umulig at de bruker tiden på bakken til litt vedlikehold? Og det virker funke med langt stopp i SEA

Vedlikehold fire dager i uka i Denver? Tja...

De hadde en periode et par charterkontrakter, men vet ikke om de har noe nå .. Imidlertid begynner vel maskinene deres å bli såpass gamle at de er nedbetalt og dermed er det ikke så store kostnadene involvert annet enn 'parkeringsavgifter'.

Egentlig har jeg stusset litt på at ikke f.eks SAS kunne sett en mulighet i Denver ettersom United har det som en hub. Det er ganske mye kortere vei til Las Vegas, Dallas, Seattle, Los Angeles, San Fransisco, Phoenix og San Diego fra Denver enn fra Chicago. Såpass mye kortere at det kanskje kunne blitt akseptabelt for folk å mellomlande.

Men anyway, grattis med den Icelandair.

Egentlig har jeg stusset litt på at ikke f.eks SAS kunne sett en mulighet i Denver ettersom United har det som en hub. Det er ganske mye kortere vei til Las Vegas, Dallas, Seattle, Los Angeles, San Fransisco, Phoenix og San Diego fra Denver enn fra Chicago. Såpass mye kortere at det kanskje kunne blitt akseptabelt for folk å mellomlande.

Men anyway, grattis med den Icelandair.

Enig. Jeg ser også som Denver som en oplagt destination i USA for SAS - måske mere end SFO.
Der er i øvrigt også en relativt stor skandinavisk koloni i Denver.

Vedlikehold fire dager i uka i Denver? Tja...

Hva de driver med er jo så sin sak, men de har sikkert regnet på det. En lang stopp medfører nok at de kan bruke samme crew inn og ut.

Selv om stoppet ikke er så langt har/hadde SAS vedlikehold i BKK på sine loghaul-maskiner (A-sjekk?). Et sted må de stå på bakken lengre tid for ettersyn og en utestatsjon kan være like greit hvis de får kjøpt tjenestene der. På Island er de vel stort sett bare innom på småstopp?

Fantastisk nyhet! Dette viser at Icelandair tør å satse, og jeg tipper denne ruten kommer til å selge godt. Noe nytt om hvorvidt dette blir en sesongrute eller helårs?

Denne ruten har jeg ikke fått med meg, men om man kan kjøpe gjennomgående videre til PHX/SFO/LAS etc. bør den jo absolutt ha livets rett.

Icelandair har interline agreement med både United og Frontier, som er de to store på DEN. Så du kan komme deg hvor du vil derfra.

Og i tillegg ...

As an additional benefit for customers connecting from Frontier and Frontier Express to American Airlines, Icelandair, or Korean Airlines, you can receive your boarding passes through to your final destination when you check in at a Frontier ticket counter. American Airlines, Icelandair, and Korean Airlines will also be able to issue a boarding pass for your connecting Frontier and Frontier Express flights if you are starting travel with them.

Og her er et blodferskt bilde fra DEN. En av mine gamle Vanguard-kolleger er ute med mobilen sin. :)

582388_10150805896577916_724412915_9511509_1365181079_n.jpg

Og her er et blodferskt bilde fra DEN. En av mine gamle Vanguard-kolleger er ute med mobilen sin. :)

582388_10150805896577916_724412915_9511509_1365181079_n.jpg

Fløy med "Hekla" fra Oslo til Reykjavik i Februar og en annen maskin videre til Sanford. Synes det var så forskjell på maskinene innvendig - tenker da på at Hekla virket veldig mye mer slitt. SagaClass.

Back