Icelandair - Eco, Eco Comfort vs Saga Class

baselutvann

ScanFlyer Gold
Sitter å ser på billetter til Reykjavik i slutten av Juni. Her kommer det på 2779,- på Economy Comfort, mens på Saga Class blir det kun 2379,- Er det stor forskjell på disse? Slik jeg var bekjent så er Saga Class hakket bedre? Men hvorfor kjører de da dyrer på Eco Comfort?

Samme på vei hjem, da skal de ha 2821,- på Economy Comfort mens på Saga så er det 400,- billigere.

Re: Icelandair - Eco Comfort vs Saga Class

Hvis Saga er billigere, er det vel ikke så mye å lure på?

Er det noen som har erfaringer med å avbestille billetter i Saga Class? Er dette avgiftsbelagt og/eller en komplisert affære? Ser på noen billetter til Orlando neste jul, men har ikke helt klart for meg om det lar gjøre pga. jobben ennå...

Er det noen som har erfaringer med å avbestille billetter i Saga Class? Er dette avgiftsbelagt og/eller en komplisert affære? Ser på noen billetter til Orlando neste jul, men har ikke helt klart for meg om det lar gjøre pga. jobben ennå...

Gjorde det for et par år siden. Da var det ikke en sånn standard "cancel booking knapp". Jeg måtte sende en mail til Icelandair og be om å kansellere og sånt. Var litt styr, men ikke noe problemer.

Men hvorfor kjører de da dyrer på Eco Comfort?

Kommer sikkert av at det er forskjellige restriksjoner på billetten. Man kan se det samme hos Swiss, BA m.fl. når de har billig-business som ikke kan ombookes/refunderes. Hvis det selges mye i economy så kommer man fort opp i flex-billetter der som er dyrere enn billigste restricted business.

Gjorde det for et par år siden. Da var det ikke en sånn standard "cancel booking knapp". Jeg måtte sende en mail til Icelandair og be om å kansellere og sånt. Var litt styr, men ikke noe problemer.

Takk for svar! Og ikke noe ekstra gebyr? Synes ikke icelandairs nettsider er helt klare på om det tilkommer noe avbestillings/servicegebyr selv i Saga Class...

Takk for svar! Og ikke noe ekstra gebyr? Synes ikke icelandairs nettsider er helt klare på om det tilkommer noe avbestillings/servicegebyr selv i Saga Class...

Jeg er rimelig sikker på at det var kr 0,- i gebyr.

Synes ikke icelandairs nettsider er helt klare på om det tilkommer noe avbestillings/servicegebyr selv i Saga Class...

Selv ikke Icelandairs egne ansatte har oversikten. Jeg måtte avbestille en billett i Saga Class i fjor vår, og da jeg ringte inn fikk jeg opplyst at "maybe it will cost a few kroner..." Det endte opp med å være gratis.

Back