Icelandair bestiller av 12 737-MAX - Status

Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX - Status

Icelandair ser på mulighetene til å lease/anskaffe ytterligere 3 MAXer innen sommeren 2022, utover de tre som blir levert i vinter

Da har de avtalt leasing på ytterligere 2 MAX 8 fra DAE, slik at firm MAX flåte nå er oppe i 14 fly

https://newsroom.aviator.aero/icelandair-lease-agreements-of-two-additional-boeing-737-max-aircraft/

Icelandair: Lease Agreements of two additional Boeing 737 MAX aircraft

Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX - Status

Deres 4. -9, TF-ICD, ble levert og ankom KEF i natt

Jeg ser på FR24 akkurat nå at de bruker en Max8 (TF-ICO) på strekningen KEF-MCO.
Iflg. Great Circle Mapper er dette 3524 miles, mens Boeing oppgir rekkevidden til å være 3550 miles.

Er ikke dette å strekke strikken i lengste laget?

(Hvis dette er feil tråd, så er det fint om Mod. flytter den til den riktige.)

Er du sikker på at du har stilt Flightradar24 på nautiske mil og ikke miles? Ifølge flighten så er det 3092nm fra KEF til MCO. Ved en rekkevidde på 3550nm så er det innenfor grensene. Er sikkert likevel i grenseland ved kraftig motvind som det ofte er ved vestlige ruter fra Europa til USA.

Er du sikker på at du har stilt Flightradar24 på nautiske mil og ikke miles? Ifølge flighten så er det 3092nm fra KEF til MCO. Ved en rekkevidde på 3550nm så er det innenfor grensene. Er sikkert likevel i grenseland ved kraftig motvind som det ofte er ved vestlige ruter fra Europa til USA.

Takk for svaret.
Feilen ligger i at jeg sjekket distansen på Great Circle Mapper og rekkevidden på Boeings nettsider. GCM oppgir distansen i miles og Boeing oppgir rekkevidden i nautical miles.

Takk for at du følger med!

Takk for svaret.
Feilen ligger i at jeg sjekket distansen på Great Circle Mapper og rekkevidden på Boeings nettsider. GCM oppgir distansen i miles og Boeing oppgir rekkevidden i nautical miles.

Takk for at du følger med!

På GCM kan du velge mellom NM, miles og km.

Back