• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BOO Icelandair B752 24-27NOV24

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
Iflg FR24 landet Icelandair nettopp i Bodø med B752 TF-FIC fra Al Ula i Saudi Arabia. Maskinen kom fra Johannesburg.

Noen som vet hva slags flyvning dette er?
 
Re: Bodø TF-FIC

Det forklarer routingen, takk for kjapt svar!

Sjekket litt på nettet, snasen maskin med ditto snasen pris på «billettene». Et sekssifret antall dollar burde borge for en viss kvalitet. 48 seter i en 752 f. eks….
 
Last edited:
Re: Bodø TF-FIC

Satt og fulgte den inn.

Bodø har restriksjoner selv med en en 757. Før landing fikk den melding om å rulle helt ned til siste avkjørsel til høyre, deretter ta TWY Y helt vestover som er rullebanelengden +. Cockpit spurte om grunnen til en så lang omvei; de skulle jo til Stand 14. Svaret var bredde- og vektrestiksjoner på andre crossinger. Tilbake vesteover måtte den stoppe etter halvkjørt for ikke å komme i konflikt med innkommende maskin fra vest; avstanden Yankee/rullebane var ikke innenfor. Nei, ingen behov for ny flyplass i Bodø...
 

Attachments

  • Taxi_Bodo.jpg
    Taxi_Bodo.jpg
    52.5 KB · Views: 185
Last edited:
Back
Top