• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Iceland Express forlenger sommersesongen

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Lavprisoperatøren Iceland Express forlenger sommerflyvningene fra Oslo-Gardermoen frem til den 29. oktober. Bakgrunnen er selskapets suksess med sommerens Atlantflyvninger fra den norske hovedflyplassen.

http://www.boarding.no/art.asp?id=47044

Har vi noen trip report fra Iceland Express her? Det er hyggelig selskapet opplever gode bookingtall paa sine ruter, men de flyr da to ganger i uken og ikke fire som det staar i artikkelen? Jeg har sett endel negativ feedback her og der vedroerende innstilte og endrede flyvninger som har gitt passasjerene mye bry.
 
Uff! Jeg har enda til gode å se det flyet pushe på rutetid fra OSL. Priser meg lykkelig at de ikke har kontrakt med oss.
 
Det var jo hyggelig med gode tall :)

Ser de markedsfører seg med priser ned i ca. 3200,- rtn Oslo-New York. Hadde gjerne gjort seg med en tur siden Bruce Dickinson fra Iron Maiden jobber i Astraeus for tida :p
 
Og iflg en tråd på A.net kommer de ikke tilbake i 2012. Alle ruter til Nord-Amerika er også lagt ned for godt.
 
Og iflg en tråd på A.net kommer de ikke tilbake i 2012. Alle ruter til Nord-Amerika er også lagt ned for godt.

Kanskje ikke helt for godt:

Iceland Express (HC, Reykjavik Keflavik (KEF)) has announced plans to resume services to the United States in summer 2013 annnouncing Boston General Edward Lawrence Logan International (BOS) as its first destination. The virtual low-cost carrier currently uses A320-200s from Holidays Czech Airlines (HCC, Prague Ruzyne (PRG)) for its its services from Iceland to Europe. It had previously served Boston, Chicago O'Hare International (ORD) and Winnipeg International (YWG) in North America until summer 2011 but had been forced to stop its flights there after the bankruptcy of sister carrier and previous wet-lease operator Astraeus (5W, London Gatwick (LGW)).
 
http://www.hangar.no/iceland-express-prover-oslo-pa-nytt/

De kommer tilbake til OSL og FRA i juni 2013. Endel ruter legges ned fra neste sesong. Hm, Om de eksisterende rutene fortsetter, blir det fire selskaper paa Oslo-Reykjavik. Det er vel i overkant.

Ja, snodig at DY kan gå inn på en rute med så mange etablerte aktører, hvor alle kan tilby bonuspoeng, og likevel tjene penger! Mens OSL-MOL/TOS m.fl må legges ned dersom bonuspoeng blir lovlig.

Makes you wonder... :rolleyes:
 
http://www.hangar.no/iceland-express-prover-oslo-pa-nytt/

De kommer tilbake til OSL og FRA i juni 2013. Endel ruter legges ned fra neste sesong. Hm, Om de eksisterende rutene fortsetter, blir det fire selskaper paa Oslo-Reykjavik. Det er vel i overkant.

Generelt sett så virker det som det blir en kraftig økning på Island-Europa også neste sommer. Icelandair øker/starter en rekke destinasjoner, og både Easyjet og Jet2 planlegger nye ruter fra UK til Island
 
Generelt sett så virker det som det blir en kraftig økning på Island-Europa også neste sommer. Icelandair øker/starter en rekke destinasjoner, og både Easyjet og Jet2 planlegger nye ruter fra UK til Island

Hvordan gaar det for nystartede WOW air. De opprettet en rekke nye ruter til Europa fra Reykjavik. Det er blitt mere "internasjonalt" paa Keflavik med flere utenlandske selskaper enn tidligere.
 
Back
Top