ICE 869 - Nødlanding

Re: ICE 869 - Nødlanding

den har ligget på 1500 ft, en stund nå. En spesiell grunn til akkurat denne høyden? Virker en smule lavt

Det er under minstehøyde for innflygingsprosedyrene ved BIKF, så jeg vil anta at de lå i den høyden fordi det gir en fin 5-mils finale med tre graders glidebane. Vil også anta han/hun holdt denne høyden for å forbli VMC. Til tross for at det ser ut som gråvær på streamen: Ceiling er i 3300ft og det er 10km sikt eller mer...
 
Re: ICE 869 - Nødlanding

385573_302412216511494_100002281553392_667497_536242370_n.jpg


Venstre bakhjul ser ut som er borte ja
 
Re: ICE 869 - Nødlanding

Blir spennende å høre hva som har skjedd her. God å høre at det gikk bra!
 
Re: ICE 869 - Nødlanding

Hva skjer så? etter en slik episode byttes hele leggen, eller setter man bare på et nytt hjul og releaser maskinen?



Vidar
 
Last edited:
Re: ICE 869 - Nødlanding

Men det er førerens ansvar å stoppe og etterstramme muttere :)
 
Siden det gikk så bra er det lov å spørre... Logges landing når første hjul treffer bakken? :-D
 
Re: ICE 869 - Nødlanding

Ikke akkurat saa dramatisk, vi har mistet hjul baade paa Dasher og Fokkere opp igjenom aarene. Sist i fjor paa en Fokker 70 i München.
 
Re: ICE 869 - Nødlanding

Det var ikke verre enn at TF-FIJ er tilbake i drift i dag. Har flydd en runde til ARN og er på vei til Washington nå.
 
Re: ICE 869 - Nødlanding

den har ligget på 1500 ft, en stund nå. En spesiell grunn til akkurat denne høyden? Virker en smule lavt

Når man skal brenne av unødvendig suppe, er den er god oppskrift å ligge så lavt som mulig med en "fair" terreng klaring. 1500 ft duger godt til det, i tillegg til at det (som nevnt) trolig fungerer som en tilstrekkelig plattformhøyde for en approach :)

Lavere flyvehøyde = "tettere" luft = mer motstand = mer motorkraft nødvendig for level flight
 
Back
Top