Med Lisboa som mål, uforuttmessig dyre nonstop billetter, og noen Avios jeg begynte bli lei av å holde kunstig i live, så passet det da at jeg akkurat hadde nok Avios for kona og meg en vei OSL-MAD-LIS.
Bilen opp til OSL sammen med et vennepar på samme tur, og parking nærmest terminalen på P2, som for normalt spreke folk er gåavstand. Setene var forhåndinndelt da vi booket og ikke noe jeg gadd betale for å endre.
Mens vi som reiser fra OSL er vant til mest mulig self-service og effektivitet, velger Iberia å kjøre old-school og tilbyr ikke self-check inn og bagdrop, men kjører heller spansk ineffektivitet med manuelle skranker. Passende nok på Felt 4, som jo gir minnder tilbake til 1998.
Dog gikk køen relativt radig unna, ditto med sikkerhetskontrollen, en fredag i starten av ferien. Avgang D8, og innkommende fly hadde landet omtrent en halvtime for tidlig.
Så rakk da en øl på Hunter Bar
Boarding gikk raskt og fant setet mitt 23F, på EC-IZR. En 20 år gammel A320. Med de gamle små hattehyllene, så de tilbød all å sende håndbagasje gratis, hvilket jeg klokelig avslo. Ikke helt bestått knyttnevetesten
En av Icelandair 757-300 et par gater bortenfor
Ble godt ov vel en halvtime forsinket. Først måtte de bruke innkommende containere for bagasje, da Iberia visstnok manglet containere på OSL. Også brøt også loadsheet systemet sammen, så det måtte gjøre på gamlemåten, slik jeg forstod det. Og det var ikke akkuat El Commendante Speedy Gonzales foran der, for voldsomt til treg taxing kan jeg ikke huske fra OSL....ikke var han noe raskere på MAD heller.
Opp i luften og selv om et par av sandwichene/baguette fra BoB-tralla fristet, så hadde vi kjøpt inn fra Samson. Dog en øl og vann ble kjøpt ombord.
Stort sett skyet store deler av turen, og jeg klarte både å lese litt og sove overraskende mye.
Bilen opp til OSL sammen med et vennepar på samme tur, og parking nærmest terminalen på P2, som for normalt spreke folk er gåavstand. Setene var forhåndinndelt da vi booket og ikke noe jeg gadd betale for å endre.
Mens vi som reiser fra OSL er vant til mest mulig self-service og effektivitet, velger Iberia å kjøre old-school og tilbyr ikke self-check inn og bagdrop, men kjører heller spansk ineffektivitet med manuelle skranker. Passende nok på Felt 4, som jo gir minnder tilbake til 1998.

Dog gikk køen relativt radig unna, ditto med sikkerhetskontrollen, en fredag i starten av ferien. Avgang D8, og innkommende fly hadde landet omtrent en halvtime for tidlig.

Så rakk da en øl på Hunter Bar

Boarding gikk raskt og fant setet mitt 23F, på EC-IZR. En 20 år gammel A320. Med de gamle små hattehyllene, så de tilbød all å sende håndbagasje gratis, hvilket jeg klokelig avslo. Ikke helt bestått knyttnevetesten

En av Icelandair 757-300 et par gater bortenfor

Ble godt ov vel en halvtime forsinket. Først måtte de bruke innkommende containere for bagasje, da Iberia visstnok manglet containere på OSL. Også brøt også loadsheet systemet sammen, så det måtte gjøre på gamlemåten, slik jeg forstod det. Og det var ikke akkuat El Commendante Speedy Gonzales foran der, for voldsomt til treg taxing kan jeg ikke huske fra OSL....ikke var han noe raskere på MAD heller.
Opp i luften og selv om et par av sandwichene/baguette fra BoB-tralla fristet, så hadde vi kjøpt inn fra Samson. Dog en øl og vann ble kjøpt ombord.

Stort sett skyet store deler av turen, og jeg klarte både å lese litt og sove overraskende mye.

Last edited: