Iberia starter Madrid - Tromsø

Wf-pax

ScanFlyer Blue
Iberia starter Madrid - Tromsø

Iberia med to ukentlige avganger MAD-TOS, fra 1 desember :)

Tors/lør:
08:15-13:35 MAD-TOS
14:35-19:55 TOS-MAD

Last edited:
Re: Iberia starter Madrid - Tromsø

Fantastiske nyheter for de i Nord Norge også; Madrid er kanskje den mest undervurdert hovedstaden i (vestlige) Europa spør du meg. En helt fantastisk by og område rundt, som jeg har hatt gleden av å pendle til med jobb tidligere (2018-19).

Som ekte flyprater så fløy jeg da alle mulige kombinasjoner, hehe, så hvis jeg skal dit igjen med jobb så får jeg ta ruten fra Tromsø!

Attachments

• madrid.JPG
    madrid.JPG
    38.3 KB · Views: 1,017

Det er vel noen i Tromsø en bør ta av seg hatten for. Tror ikke de har blitt Nordlyshovedstaden av seg selv. Er dette en rute for spanjoler eller er det et stort nordlysmarked fra Sør-Amerika også?

. Er dette en rute for spanjoler eller er det et stort nordlysmarked fra Sør-Amerika også?

Det ene utelukker ikke det andre.

Som Avinor selv sa da de gjestet Flypodden og snakket om Tromsø, så er det ikke tilfeldig at det er nettopp nettverksselskapene som har lykkes best på TOS, gjennom kombinasjonene de tilbyr, sammen med lokalpassasjerer.

Ligger inne med Airbus 320,
men blir nok A320neo når flyindivid for «dagens ops» blir fordelt.

Litt gøy at IAG også kommer på banen her. 2-3 ukentlige fra ymse nettverksselskap i uken gjør at Tromsøs befolkning nå begynner å få en ganske grei vei ut i verden.

Det er vel noen i Tromsø en bør ta av seg hatten for. Tror ikke de har blitt Nordlyshovedstaden av seg selv. Er dette en rute for spanjoler eller er det et stort nordlysmarked fra Sør-Amerika også?

Det blei vel sagt temmelig tydelig i siste podcast fra Avinor at det vi ser er et resultat av langsiktig arbeid fra destinasjonsselskap++ i Tromsø. Det står vel i en annen tråd også, men også at det kommer ei rekke nye ruter, og at de som syntes det var mange turister sist sesong bare må stålsette seg.

Hvordan blir det med over fem timer flytid? Det blir vel for lang arbeidsdag for crewet å fly tur/retur? Må de ligge over i flere dager til neste retur?

Hvordan blir det med over fem timer flytid? Det blir vel for lang arbeidsdag for crewet å fly tur/retur? Må de ligge over i flere dager til neste retur?

Det er jo kortete enn tur-retur Las Palmas

I gang fra i dag.

Gikk ryktes en stund at de slet med slot, men har tydeligvis løst seg.

Ligger inne fra 3 desember til 1 mars, kommende vinter også

Back