• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

Someone

Moderator
Medlem
Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

IAG tok et tap på €630 millioner i første kvartal, hvilket var betraktlig dårligere enn i fjor. BA tapte €58 millioner, hvor av omtrent 2/3 er tap i forbindelse med BMI, så alt i alt er OK Q1, og de melder også om økt premium salg, spesielt på transatlantisk
Så de store tapene fortsetter i IB, og i tillegg til store tap på driften, tok de også en restruktureringskostnad på $311 millioner

http://www.bbc.co.uk/news/business-22478344
Losses at International Airlines Group have ballooned in the first quarter due to its troubled Spanish carrier Iberia.

The owner of Iberia and British Airways reported a net quarterly loss of 630m euros ($820m; £531m) compared with a net loss of 129m euros last year.
 
Re: Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

Dette har jo pågått over lengere tid, og selv om IB er i en omstruktureringsfase så er såpass store tap litt for store! Hvis IB fortsetter å dra IAG ned, hva vil i så fall bli konsekvensene for IAG, BA og IB? Går det rykter om konkurs?
 
Re: Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

Dette har jo pågått over lengere tid, og selv om IB er i en omstruktureringsfase så er såpass store tap litt for store! Hvis IB fortsetter å dra IAG ned, hva vil i så fall bli konsekvensene for IAG, BA og IB? Går det rykter om konkurs?
Tviler veldig sterkt på at Willie Walsh vil la IB fortsette å svekke resultatet for IAG, så hvis det ikke skjer en forbedring snart så blir det nok konkurs for IB. Finnes en interessant artikkel om Iberia her:

http://centreforaviation.com/analys...-of-europes-least-productive-workforces-98577
 
Re: Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

Det står såpass dårlig til med Iberia at det beste hadde vært for selskapet å slå seg konkurs.
 
Re: Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

Ved en eventuell (og kanskje uunværlig) konkurs av Iberia, vil dette føre til en stor ekspansjon av Vueling, opprettelse av nytt selskap eller økning av utenlandske operatører? IB har jo en del ruter de er alene på, og Madrid vil miste noen forbindelser.
 
Re: Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

IB føyer seg jo inn i rekken av Europeiske "flag carriers" som sliter. Det er jo stort sett IATA selskap som sliter. Fremtiden for de Europeiske flag carriers som blir igjen, blir kankje exit IATA og samarbeid kun innenfor allianser hvor de kan ha ensartede regler osv.
 
Re: Iberia fortsetter å dra ned IAG (Q1 tall)

IB føyer seg jo inn i rekken av Europeiske "flag carriers" som sliter. Det er jo stort sett IATA selskap som sliter. Fremtiden for de Europeiske flag carriers som blir igjen, blir kankje exit IATA og samarbeid kun innenfor allianser hvor de kan ha ensartede regler osv.

Det er mange flyselskap som ikke er flag carriers som er medlem av IATA, og med så mange medlemmer er det helt sikkert noen som sliter. Men det er noen som gjør det veldig bra også. Tviler meget sterkt på at det blir exit IATA...

Men dette ble litt for OT :old
 
Back
Top