IB legger ned MAD-AMS, TXL og ARN

Øivind

ScanFlyer Silver
ARN kommer med dette i samme situasjon som OSL, ingen nonstop forbindelse til den spanske hovedstaden.
I tillegg legges AMS og TXL ned fra MAD. IB sitt europeiske nett er vel ikke det man kan kalle imponerende? Jeg trodde de var interessert i feed til Latin-Amerika-rutene sine, men de føler kanskje ikke at det er behov for det?

ARN kommer med dette i samme situasjon som OSL, ingen nonstop forbindelse til den spanske hovedstaden.
I tillegg legges AMS og TXL ned fra MAD. IB sitt europeiske nett er vel ikke det man kan kalle imponerende? Jeg trodde de var interessert i feed til Latin-Amerika-rutene sine, men de føler kanskje ikke at det er behov for det?

Så det er ikke bare Iberia som legger ned så Iberia Express kan ta over da?

Kanskje planen er å fly mest mulig folk til LHR, HEL og DUS med BA, AY og AB og så videre connection til MAD med de samme selskapene eller IB for å få dem ut til Latin Amerika.

Uansett det er rart at IB legger ned flere ruter til den spanske hovedstaden. Trodde de var avhengig av masse feed til Sør-Amerika rutene siden. Kanskje de ser at behovet ikke er der siden det bor mange folk fra Sør-Amerika i Spania og at de klarer å fylle opp flyene uansett. Who knows.

Og her står det etter hva jeg forstår at IBERIA mainline overtar ARN+TXL fra og med 28/10 mens AMS blir stående uten?

Så tolkar jag det också. Det innebär väl som jag förstår att det tvärtom blir en uppgradering av TXL och ARN om man antar att Iberia mainline flyger med större plan än Iberia Express.

Iberia har også begynt å kutte i tapsbringende longhaulruter og Havanna, Montevideo, San Juan og Santo Domingo forsvinner etter vinteren

Er IB ifærd med at blive reduceret til et "regionalt" fly selskab med enkelte longhaul ruter.
Eller omvendt ??
hilsen Ole

Back