Her kommer noen bilder av gamle OY-KAH tidligere Bjørn Viking senere Grid Viking. Maskinen ble levert tilbake til eier i juli 2000 som PH-ZDB.
Indonesian Air Transport leide kjerra i september 2000 og bruker denne til kontraktsflyginger innen Indonesia. Maskinen går idag som PK-TSO ,s/n20186. IAT har også gamle OY-KAG i tjeneste . denne går som PK-TSN.
Jeg fløy flere ganger med -KAH på nittitallet mellom SVG og CPH og nå sist på strekningen HLP-MWK. MWK er Matak , en øy i Anambas-øygruppen som ligger mellom Malaysia og Borneo. Dette er i havområdet som kalles Natuna Sea og er et lite paradis , ukjent for de fleste i vår verdensdel. Det er ikke regular flyging til denne øygruppen som er den nordligste øygruppen i den indonesiske "archipelago". Området er omstridt mellom Indonesia, Malaysia og Vietnam og de er ikke enige om delelinjen i havet. Øygruppen er derfor stengt for turister og det er bare folk som skal til oljeinstallasjonene i Natuna Sea som kan fly dit med charter fra Jakarta Halim. Dette er en ca 3timers flytur med F-50! På grunn av lang strekning kan kun ca 3tonn payload taes med. Det vil si ca 30mann pluss baggasje(10kg) og litt frakt.
Alternate is BTH and SIN.
Prøv 3timer i en F-50!
Indonesian Air Transport leide kjerra i september 2000 og bruker denne til kontraktsflyginger innen Indonesia. Maskinen går idag som PK-TSO ,s/n20186. IAT har også gamle OY-KAG i tjeneste . denne går som PK-TSN.
Jeg fløy flere ganger med -KAH på nittitallet mellom SVG og CPH og nå sist på strekningen HLP-MWK. MWK er Matak , en øy i Anambas-øygruppen som ligger mellom Malaysia og Borneo. Dette er i havområdet som kalles Natuna Sea og er et lite paradis , ukjent for de fleste i vår verdensdel. Det er ikke regular flyging til denne øygruppen som er den nordligste øygruppen i den indonesiske "archipelago". Området er omstridt mellom Indonesia, Malaysia og Vietnam og de er ikke enige om delelinjen i havet. Øygruppen er derfor stengt for turister og det er bare folk som skal til oljeinstallasjonene i Natuna Sea som kan fly dit med charter fra Jakarta Halim. Dette er en ca 3timers flytur med F-50! På grunn av lang strekning kan kun ca 3tonn payload taes med. Det vil si ca 30mann pluss baggasje(10kg) og litt frakt.
Alternate is BTH and SIN.
Prøv 3timer i en F-50!