Busy tider her i Florida, får skrive noen linjer mens Engineering er i dusjen..
Første gang med ID i en alder av 35 med 12 år som gullkunde i diverse flyselskaper kan være en livsfarlig kombinasjon. Jeg var ikke bekymret og hadde absolutt ingen forhåpninger om annet enn lange køer og midtseter.
Opp i sju tia på onsdag, dusj og på med mine splitter nye Evisu jeans. Fikk med meg at AA hadde parkert sin MD80 flåte igjen, noe som kunne by på et problem for meg siden AA har x antall direkte avganger til TPA fra ORD. COs ID online system er ganske genialt og med å legge inn record locator poppet det opp masse morro jeg aldri hadde sett før. Jeg var eneste ID pax fra ORD til CLE, men det var masse flere pax enn når jeg sjekket dagen før.
Drosja ankom 5 minutter før tid og det tok halvtimen før jeg sto ved COs sjekk inn skranke i T2 som var absolutt tom.
En hyggelig, flott ung dame sjekket meg inn og kunne fortelle at det så bra ut hele veien. Hyggelig samtale, hun kunne fortelle at hun hadde masse venner som skulle til Sun & Fun senere i uken. Hun ba oss ikke drikke for mye og ha en flott tur!
I sikkerhetskontrollen var det litt kø. Det var en egen priority kø for First og elite. Siden US Airways er i Star, prøvde jeg meg med mitt Eurobonus gullkort som gikk glatt. Var derfor igjennom på få minutter.
Det var ganske så kaotisk på ORD denne morgenen på grunn av AAs MD problem. Jeg meldte meg til gate agenten som ba meg vente litt. Jeg ble ropt opp og fikk beskjed at jeg kunne ikke komme ombord med bekledningen min. Jeg reiste som representant for CO og da kunne jeg ikke se ut som en lasaron

Hva hadde jeg på meg? Vans, sort Lacoste polo, B787 caps og nye Evisu jeans jeg akkurat har kjøpt på salg for knallharde 299 daler..
Jeg spurte hva som var problemet med bekledningen. Det var dongeribuksene. Hun likte dongeri dårlig og særlig når de hadde reparerte hull.

Jeg forklarte forsiktig at det hun så var et mønster, ikke reparerte hull.. No dice. f avor itte skulle hun være og var rimelig amatørmessig høyrøstet. Jeg ønsket ikke å skape noe ondt blod ca. 18 minutter inn i min første ID reise så jeg spaserte ut av terminalen og hoppa inn i en taxi. Hjemme etter bare 15 minutter uten trafikk, sprang inn og heiv på meg dress og slips. Sprinta ut døra igjen og var på O'Hare rett før kl 1000 53 daler fattigere.
Flighten min var long gone og jeg hadde allerede rebooket til en flight via EWR via telefon. En hyggelig dame på non rev avdelingen til CO sørget for å finne beste alternativ.
Boarding var allerede i gang da jeg ankom gaten og jeg ble velsignet med mitt første ID sete: 6B... Men sete hadde jeg og penest av alle var jeg i tøyet. Vi var i gang !
Selvsagt ble jeg velsignet med LN-MOWs 180 kilos neger på A og en storvokst A4 amerikaner med bluetooth, shorts og loafers uten sokker på C..
Vi takset ut mot rullebanen litt etter rute og ved T5 shutta kapteinen ned... :8:
Han kom på hornet og kunne fortelle at det var ATC flow control inn mot COs stolthet EWR.. Ikke rart at Thomas og dere hardbarka Skyteam gutter trenger 3 timer connect hver vei på EWR...
Oh well, på med QC3 og innta cocoon stilling
Etter 55 min fyrte kapteinen opp 1ern og taksa ut, toern kom også og en stappfull minigris (735) var i lufta.
Kapteinen dro på det han kunne, men sene kom vi til å bli uansett. Vi fikk servert en bitteliten sandwich med skinke eller kalkun med chips og en liten sjokoladebit. Nice! Ble en kaffe og et glass vann å drikke.
Landa timen sen på EWR i kanonvær. TPA maskinen min var selvsagt gått og jeg ble satt på neste. Der var det 8 ansatte på ID foran meg og ingen av oss kom med..... De andre storma mot gaten til den siste flighten som gikk til TPA denne dagen, jeg brukte min reiseerfaring og tenkte alternativ. Stoppa ved MCO gaten som faktisk gikk tre kvarter før TPA flighten og der fikk jeg sete med en gang av en flott lita snelle. Til og med midtgang! Jeg ringte også Hertz og ba dem flytte bookingen til MCO med avlevering TPA.
Slips og dress fortsatt inntakt fortsatt den best kledde mannen i COs jungel, det ble tid til dagens første øl inntatt i COs terminal 3. Den satt! Boarding begynte sent og vi kom avgårde tre kvarter sent. Flyet var en maxigris, en av de første som ble levert til CO. Den hadde LCD skjermer over seteradene og var veldig fresh. Igjen stappfullt. Jeg hadde oppnådd 15D, første klasse for ID pax! Raden bak nødutgangen.
Jeg hadde barnebarn og bestemor ved siden av meg. Barnebarn var ingeniør i et byggefirma og jabba ivrig. De dro igang National Treasure, noe som jeg syntes var litt rart med en flight som kapteinen anslo til 2:15.. Filmen varer nemlig minst like lenge.
Kapteinen? Han var fra Norge og het Per Hansen! Han dro på noe sinnsykt nedover og ba om diverse snarveien. Fikk igjen samme sandwich med tilbehør. Ble bare et glass vann igjen.
Decent ble kjemperask og vi landet faktisk rundt rutetid takket være Capt. Hansen! Filmen hadde jeg sett og bra var det fordi det var en god halvtime igjen av filmen da de måtte stenge ned underholdningssystemet
Tenkte jeg skulle hilse på Hr. Hansen før jeg forlot åstedet, men han hadde allerede lagt røyk da jeg kom frem til cockpit. Det bar derfor rett mot Hertz som hadde en sort Mustang Cab som ventet på meg.
Mellom 25-30 grader betydde at taket gikk av. Jeg ringte Dag og oppdaterte status. Merket da at det var noe seriøst galt med bilen. Voldsom vibrasjon i rattet og da jeg bremset, trakk bilen mot høyre.. Ringte Hertz roadside assistance og fortalte at bilen var kjørbar, men at jeg ville bytte dagen etter. Ingen Mustang i Lakeland destinasjonen, spilte jo ingen rolle. Ankom hotellet i Brandon utenfor Tampa timen etter avgang MCO. Dag var å hentet sønnen til kollegaen Nils på flyplassen, hotellet (La Quinta) var lokalisert midt i blinken: Hooters rett over gata. Jeg parkerte og bestilte meg 10 hot wings og en Blue Moon. Dag dukka opp 20 minutter senere. Sun & Fun var i gang!