I dag stemmer berlinerne over Tempelhof ..

Håper ikke Tempelhof legges ned, da den er et stykke verdenshistorie i levende live. Krysser fingrene for at berlinerne stemmer et rungende NEI!

Hmm, kanskje prøve å få seg en tur til dit før det blir slutt. Er det bare SN via Brussel som flyr der nå (i tillegg til en del innenriks)?

Jeg har flydd SAS med F50 fra CPH for en del år siden til Tempelhof. Stas å ha den flyplassen på lista!

Det er jo en monumental bygning den flyplassen! Tenk for et sted å etablere flymuseum? Historien henger jo fakta talt i veggene der!!!

BF:cool2

THF nedleggelse ble beslutted 10 ars siden og ikke idag. Selv om alle Berlinere hadde stemt med "JA" (keep open) igar, vil det ikke har forandred noen av lovs-grundlager som vi har her nede. Og om vi kan glede oss over en faktum her nede sa er det faktum at vi er ingen Banan-Republik...

Ellers kan man notere att alle föler seg som seier mens i grunn har alle tapt litt. Heile tingen har utrolig polarisert, mange ting ble skrivet, uten at det nadde noen form av kvalitet. Heile tingen ble misbrukt som parti-valgkamp. Jeg har sjelden sett sa fa saklige argumenter og visjoner for fremtida i en diskusjon som i denne. Mange emosjoner, mens ingen ideer om hva man vil gjöre med THF (som flyplass) i fremtida. Og om eksakt denne fremtida skulle det egentlig dreie seg om... .
Kanskje det er ikke sa overraskende at bare 1 av 3 gikk til valget da...

Personlig tror jeg vi har större problemer i denne byen enn a bry oss om slik en spörsmal. Verden ruller videre og de som vil skape noe nytt ma ogsa vaere istand a gi fra seg gamle ting...

Står lengre oppe i posten da...

Så vidt jeg kan se hos Berliner Zeitung, med mine begrensede tyskkunnskaper:
ca 60% ja til fortsatt flytrafikk
20,5% oppmøte (av 25% som krav for gjeldende valg)

Back