I anledning et kommende dobbelt 60-årsjubileum - BU/SK

Replying to Topic 'I anledning et kommende dobbelt 60-årsjubileum - BU/SK'

Som nostalgiker regner jeg med at du lager likevekt på 1946 fargene også...
Stilige tegninger alle sammen,men det er jo BU 1976 fargene som passer best med den aktuelle flytypen.Men et fly med 1946 fargene i kombinasjonen et selskap på hver side hadde virkelig vært noe i anledning en 60-års markering. :up:

LN-MEH, 46-utgaven av SAS er også klar, men den får jeg spare til 2006. :jumpin

OK,klart du må spare litt på konfekten ja.Ser frem til å se den til neste år iallefall.:up:

Originally posted by LN-KGL

NEI, NEI, NEI!

Vi vil se den nå!

SASBraathens flyr jo allerede i retro, de har jo ikke hatt noe annet :wow:

21b.gif

Originally posted by Nick Figaretto

NEI, NEI, NEI!

Vi vil se den nå!

Og siden Nick ber så pent og i tillegg at jeg har sittet på jump bak ham ;)
- her kommer den

LN-RPL_SAS_1946.jpg

Originally posted by LN-MEH

OK,klart du må spare litt på konfekten ja.Ser frem til å se den til neste år iallefall.:up:
Der var den allerede!Da behøvde jeg jo ikke å vente helt til neste år!Den var slett ikke dum den der,LN-KGL.Petter J. & co burde vært tipset om å få malt en kjerre (eller to) med disse 1946 fargene.SK og BU på hvert sitt fly eller hver sin side av flyet slik som det ble nevnt tidligere i tråden. :up:

Stilig ... ! Men du maa flytte flaggene - de kan ikke 'kuttes i to' av doeren, men staa fritt. Det er samme grunnen til at MD90 ikke hadde flaggene paa motorene ...
Vet ikke om de dekket doeren i 1946, men naa maa de flyttes ... :nor

Originally posted by Fellowship
Jeg vil ikke pirke på noe, men jeg tror likevel at 1976-varianten ville hatt Braathens SAFE titlene helt foran over vindusrekka fra inngangsdøra og bakover, dvs et lite mellomrom, men ikke så langt bak som på tegningen din. (det var mer ´60-tall... )
Har sett på en mengde bilder av -205 mellom 1970 og 1985, og Braathens S.A.F.E-dekalene starter mellom 6 og 7 vinduer foran vingeroten. Det virker ikke som det er noen opplagt venstre alignment til et spesielt vindu som det gjør på neste fargeskjema for BRA. Og siden -883 er en del lengre enn en -205, så tror jeg den plasseringen den har på min tegning hadde blitt resultatet i de dager - eller .....?
Du har nok rett i at det ikke er knyttet til noe spesielt vindu, men jeg ville heller ha regnet avstand fra forrerste inngangsdør og bakover, enn fra vingeroten og fremover...

Se på bildene av F28 fra samme periode. Titlene var laget i en mye mindre font, men tydelig plassert på forreste del av skroget.

Et litt løst rykte skal visstnok ha det til at to av tre 319 som kommer neste år skal males i retro.. Drage + Janne..

WOW!!! Håper det ligger noe i de ryktene...:devot:

Ting tyder på at dette ryktet nå har blitt fastere. Er det noen i bolaget som kan komme med et par bekreftende ord?

Får håpe SAS kommer opp noe mer enn bare gammel maling på nye fly når dem feirer sitt 60-årsjubileum. Hva tror dere kundene vil nyte godt av?

Er det noe slikt vi håper på ?

A319_SAS_retro_viking.jpg

Hmmmm

Til de som måtte huske...

Var det ikke slik at den paint'en som BU hadde fra 70 tallet og fremover EGENTLIG hadde stripen på langs OVER eller UNDER vinduene før de fant ut at det ble ENDA bedre å legge den langsMED vinduene??
:laola

Originally posted by ENGM RAMP
Til de som måtte huske...
Var det ikke slik at den paint'en som BU hadde fra 70 tallet og fremover EGENTLIG hadde stripen på langs OVER eller UNDER vinduene før de fant ut at det ble ENDA bedre å legge den langsMED vinduene??
:laola
Fra 1947 til ca 1956 var stripa under vinduene, slik KGL´s tegning i denne tråden viser, bare litt modifisert uten vinklene foran den siste delen av perioden. Fra 1956 til 1984/86 (dvs i 30 år), lå stripa der vinduene er, slik den første tegningen i denne tråden. Så var det altså 12 år med stripa under vinduene igjen før de forlot denne malinga.

Forøvrig hadde det vært veldig gledelig om det kunne komme både retro SAS og retro BU, men det er vel en ønskedrøm... ?

Mer SAS Retro http://www.3d-aviation.com/retro.html

Originally posted by P.A. VIKING

Mer SAS Retro http://www.3d-aviation.com/retro.html

Veldig fine renderinger, men jeg synes dem av 319en fremhever ubalansen mellom blank flate og hvit flate.

Er det noen som er kjent med om det blir noen feiring/markering av disse 60'år dagene.

Kunne jo være en fin anledning for å sminke litt på imagen utad.

/G

Back