• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvorfor tillater VG Nett kommentarfelt under luftfartsrelaterte saker?

Solguden

ScanFlyer Blue
Faen man blir helt satt ut av alt PISSET folk klarer å lire av seg i kommentarfeltet når det har med luftfart å gjøre. Som nå når KLM ble offer nummer tre!

"Det er vanlig å løsne bremsene på stand for å spare på bremsetrykket"??

Ja, man har bare 26 bremsetrykk å bruke på en dag, så det er greit å spare litt på det hvis man kan...

For de som virkelig har fått nok av kommentarfelt (og mener det) er det bare å installere Ghostery i nettleseren. Den fjerner kommentarfeltene automatisk. Du kan også legge inn unntak hvis det er enkelte kommentarfelt du ønsker å se. Undertegnede kan for eksempel se kommentarene hos tu.no og digi.no, men ikke hos vg.no og dagbladet.no. Ganske deilig.

Selv sverger jeg til det mentale filteret. Når artikkelen er slutt, så slutter også jeg å lese
Da slipper jeg på kort sikt anfall av frustrasjon og raseri, og på lang sikt dyre regninger hos lykkedoktorer :)

Er det bare i luftfartrelaterte saker du irriterer deg over kommentarer? Da har du det enkelt vil jeg si ;-)

Leser man VG og Se og Hør - så er du orientert med alt - både sanninger, sladder, vås og dårlig journalistisk på en gang.

VG har et mål - skrive noe som skaper nysgjerrighet og som folk leser, diskuterer og skaper debatt - og selv her på forumet, har de fleste lest det og kommenterer det - det virker som VG ønsker det :)

Jan

Jeg er mest bekymret over at de som skriver det værste mølet i politiske artikler faktisk tror på ting som er helt fjernt - og de har stemmerett.

Jeg er mest bekymret over at de som skriver det værste mølet i politiske artikler faktisk tror på ting som er helt fjernt - og de har stemmerett.

Ikke så sikker på at de har stemmerett ;) Virker som en del tennåringer....

Syns at det er ganske god underholdning generellt.
For hva vi vet, vet ingen andre.
Vi leser det almuen har av "vitenskap", og hensetter seg deretter på
hvilke nivå de er på. Faktisk må jeg nesten le av at de virkelig er på villspor,
og i ny og ne er det en beßßerwißßer som virkelig vet best, og blir kommentert deretter. Tross alt, noen vet best (!)

Nei, la dem være, og la de skrive i sin gode tro.
Men da får en også se hvem som er anti-sk og anti-dy.

Noen her som kan scripte inn en innsamling på names, og lage facebookgrupper som heter anti-dy og anti-sk ? :colgate:

Faen man blir helt satt ut av alt PISSET folk klarer å lire av seg i kommentarfeltet når det har med luftfart å gjøre. Som nå når KLM ble offer nummer tre!

"Det er vanlig å løsne bremsene på stand for å spare på bremsetrykket"??

Ja, man har bare 26 bremsetrykk å bruke på en dag, så det er greit å spare litt på det hvis man kan...

Bare en heads up til deg. Park brake løsnes når chocks er satt. Og nei du har ikke ett visst antall (selvom jeg skjønte at det var ironisk), men du har en akkumulator med ett visst trykk...

Har aldri skjønt hvorfor avisene har disse kommentarfeltene. Mange spyr ut edder og galle uten engang å ha lest artikkelen ser det ut for.
Skriblerier på diverse toalettvegger er som høylitterære verk å regne i forhold til mye av dette. :-)

Bare en heads up til deg. Park brake løsnes når chocks er satt. Og nei du har ikke ett visst antall (selvom jeg skjønte at det var ironisk), men du har en akkumulator med ett visst trykk...

Jeg har aldri vært med på at kapteinen har løsnet bremsen, det er på både shutdown og before start checklisten at den skal være aktivert. Man er på bakken i 25 minutter, bremsen tåler at den er aktivert så lenge.

Jeg har aldri vært med på at kapteinen har løsnet bremsen, det er på både shutdown og before start checklisten at den skal være aktivert. Man er på bakken i 25 minutter, bremsen tåler at den er aktivert så lenge.

Nå vet jeg ikke hvor mye du har vært med på. Men helt klart. Det holder i lenger enn 25 min. Spesielt bussene (av erfaring), er man opptatt av og sette chocks for og kunne løsne bremsen ved ankomst.

Kommentarfelt på nettet generelt er det mye uvitenhet. Særlig på artikler som omhandler muslimer, bompenger og at Jens Stoltenberg har gjort noe blir kommentarfeltet flere hundre innlegge lange. Men det rare er at det virker som mange har tid til å sitte å kommentere det. Er noen som er på de kommentarfeltene døgnet rundt. Idioter på kommentarfeltet er for all del ikke bare noe norsk fenomen, det ser man også i resten av verden, men det virker som at folk bruker mye mer tid på dem i Norge enn andre steder.

Back