• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

OEH

ScanFlyer Gold
Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Jeg ser at DY flyr med mange umalte fly. Det ser jo ganske stusselig ut og med tanke på merkevare-identitet er jo dette ikke optimalt?
Har de kanskje planer om en helt ny livery? Det ville jo vært på tide etter snart 20 år.
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Som nevnt i en annen tråd, de har nettopp lansert et modifisert hale, som nå vil bli rullet ut
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Takk, jeg sjekket tydeligvis ikke godt nok før jeg lagde en ny tråd. Vennligst slett denne da.
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Mange og mange. Meg bekjent er det kun to fly som er helt hvite: LN-NGD og LN-NGS. Begge flyene skulle visstnok overtas av det tyrkiske selskapet AnaduloJet (sammen med LN-DYJ) men så traff pandemien og dealen ble ikke noe av. Som Someone skrev ovenfor så er selskapet igang med å rulle ut et nytt modernisert halehelt-design, så vi vil gradvis se ‘white tails’ endelig få halehelt samt ny utvendig lakkering. To fly er allerede ferdigstilte og de ser kjenpefreshe ut. Haleheltene vil forøvrig fremmover kun være av skandinaviske personer, for å reflektere selskapets nordiske profil og strategiske fokus på vårt hjemmemarked.
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Mange og mange. Meg bekjent er det kun to fly som er helt hvite: LN-NGD og LN-NGS..
Jeg trodde det var flere enn to. Når jeg ser på flightradar24 synes jeg mange av flyene er hvite når jeg søker individene opp på jetphotos.com.
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Ja, det har nok tidvis også vært andre individer som har vært helt hvite. Har selv opplevd å jobbe på minst et par fly som om kort tid skulle leveres tilbake til leasingselskap, så kanskje det er der det ligger. Men som sagt det er kun NGD og NGS som er helt hvite nå iallfall:)
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Ja, det har nok tidvis også vært andre individer som har vært helt hvite. Har selv opplevd å jobbe på minst et par fly som om kort tid skulle leveres tilbake til leasingselskap, så kanskje det er der det ligger. Men som sagt det er kun NGD og NGS som er helt hvite nå iallfall:)


Om ikke helt hvite så er det mange fly som mangler halemotiv
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

Ja, det har nok tidvis også vært andre individer som har vært helt hvite. Har selv opplevd å jobbe på minst et par fly som om kort tid skulle leveres tilbake til leasingselskap, så kanskje det er der det ligger. Men som sagt det er kun NGD og NGS som er helt hvite nå iallfall:)

NGK? Ser ett bilde av den datert 29 juni, helhvit. Så den nettopp på FR24 BGO-OSL
 
Re: Hvorfor så mange 'nakne' Norwegian-fly?

NGD og NGK er helhvit. NGS er mye hvit men noen farger litt hist og her. DYJ og NGS har byttet litt rundt på deler, blant annet motordeksler og winglets.
 
Back
Top