Hvorfor mellomlandet DK 775 27.juli?

Kan virke som noe teknisk. Ser de har gått ned til 28000 fot sør for Irland, og fortsatt på denne høyden til de startet innflygningen til Faro.

Ned til 28.000 pga teknisk gjør ikke så mye mening .. jeg tipper de fant mye motvind og gikk ned for å unngå den, Det kan da godt hende at de brant mer fuel en beregnet ..

Ned til 28.000 pga teknisk gjør ikke så mye mening .. jeg tipper de fant mye motvind og gikk ned for å unngå den, Det kan da godt hende at de brant mer fuel en beregnet ..
Det er mulig. Det første som slo meg var at de muligens hadde trykkabin- eller airconditioningproblemer, men jeg kjenner ikke max level for single-pack operasjon på Airbus. Vi har vel noen "bussjåfører" her som kan svare på det...;)
Single pack på 737 gir jo max FL250, eller 25000 fot om du vil.

Godt poeng - tenkte ikke på packs .. Men etter hva jeg kan se landet den nokså nøyaktig en time sen på LPA, så bakkeoppholdet var av kort varighet ...

Det tar jo ikke så lang tid å fylle på litt fuel og gjøre en MEL-release. Forbruket i FL280 er jo en del høyere enn f.eks i FL350, så hvis de hadde finregnet på fuel'en kan det jo stemme.
Men jeg vet ikke om de fortsatte i FL280 videre til LPA, da...

Nei, vi hadde noe problemer med noe greier i cockpit. Noe som ikke fungerte som det skulle. Altså, vi gikk ned på grunn av tekniske problemer

FL280 gir veldig god mening om du har snag som gjør at du ikke lengre er RVSM godkjent.

Last edited:
Back