Hvorfor må SAS vite om damer er gift?

Re: Hvorfor må SAS vite om damer er gift?

Hvordan vet man om en Dr. er mann eller kvinne ?

Man gjoer ikke det. Systemet regner vedkommende automatisk som mann.

Forøvrig mener jeg det står Fr/Frk/Hr. på lønnslippene fra SAS!

Det är väl tanken att alla skall vara lika här i öst :p

Alt jeg får av "formelle" brev (bankutskrift, div. bekreftelser, mm.) på New Zealand er i alle fall påtrykket "Mr. Gunnar". Hvordan det står til med kvinnekjønnet vet jeg ikke...

(Like barn leker best ^_^ )

Litt mer av det samme

Hos BA kan du kalle deg «president» når du flyr

Du kan velge blant 200 titler i selskapets lojalitetsprogram.British Airways er ledende blant flyselskapene når det gjelder bruk av titler på reisende. Når du bestiller en reise med det britiske flyselskapet, kan du titulere deg som følgende: mr, mrs, miss, ms, dr., sir, lord, dame, capt, rev, lady og prof.

Men det stopper ikke der. For flyselskapet har sett at det britiske folk gjerne vil ha enda flere titler, og nettopp det har de tatt hensyn til ved innmelding i deres lojalitetsprogram Executive Club.

–Titler er noe folk ønsker å bruke, så når man melder seg inn i vår Executive Club kan reisende velge blant flere dusin med titler, sier Rasmussen.
http://www.aftenposten.no/reise/article3232978.ece

Dette har jo med "Weight and Balance" å gjøre ..:lol:

Hvorfor er gifte kvinner tyngre enn single kvinner?
Singel kvinner kommer hjem, ser etter hva som er i kjøleskapet og går og
legger seg! Gifte kvinner kommer hjem, ser etter hva som er i sengen og går
til kjøleskapet!

Dette har jo med "Weight and Balance" å gjøre ..:lol:

Hvorfor er gifte kvinner tyngre enn single kvinner?
Singel kvinner kommer hjem, ser etter hva som er i kjøleskapet og går og
legger seg! Gifte kvinner kommer hjem, ser etter hva som er i sengen og går
til kjøleskapet!

Men, fra spøk til alvor, så henger nok dette igjen hos veldig mange selskap som mange har nevnt tidligere. For de som plages med frøken/fru, er det bare å bruke wideroe.no hvor det er hr og fr ...

Det tar sin tid å endre noe i det byråkratiske multinasjonale selskapet.

Tja, hva skal man si. Jeg synes personlig at det er litt kult når jeg bestiller ting for min sønn (som er 12) i England, hvor han i det påfølgende tituleres "Master"......:)

Jeg skulle ønske jeg kunne fly mer utenlands med BA og LH, så jeg kunne (mis)bruke Dr. Isbamse oftere:cool:

Jeg skulle ønske jeg kunne fly mer utenlands med BA og LH, så jeg kunne (mis)bruke Dr. Isbamse oftere:cool:

Jeg skjønner så altfor godt.....:) På mitt favoritthotell stod "døråpneren" utenfor og ønsket meg velkommen som Dr TOS (det betyr sannsynligvis at jeg er for ofte i London, men skitt au.....). Det er vel en av de få gangene jeg har hatt nytte av dr.graden utenom faglige sammenhenger....

Min tidligere veileder sa at det i enkelte sammenhenger var lettere å få hotellrom når han nevnte at han var professor...^_^

Back