Hvorfor LN-KHD

Brandal

ScanFlyer Blue
DY sine reg serier er jo LN-DYx, NOx og KKx.
Hvorfor har de en 738 med reg LN-KHD, og såvidt jeg vet en 733 med reg som også begynner på KH.
Har prøvd å søke i forumet men fant ikke noe ang dette.

Jeg vet ikke 100 prosent, men kan jo prøve å gjette meg frem.

LN-DYx er egeneide 737-800 maskiner nye fra fabrikk
LN-NOx er leasede 737-800 maskiner enten nye fra fabrikk eller fra leasingselskap
LN-KHx er egeneide brukte 737-300 og 737-800 maskiner
LN-KKx er leasede 737-300 maskiner

Som sagt ikke sikker, og posten kan fjernes vis jeg er helt på jordet.

Denne er kun inne på korttidsleie, og skulle opprinnelig ut igjen i løpet av få måneder. I mellomtiden gikk flyGlobespan, som den kom fra, konkurs, slik at det tydeligvis har blitt endring i planene. Kanskje har de fått et godt tilbud fra eier om fortsatt leie? Norwegian har vel også vært litt i beit for fly den siste tiden, så dette har nok også med saken å gjøre.

Jeg hadde denne maskinen hjem fra Malta i går og den var helt hvit, kun med DY-logo på flykroppen, så det kan nok hende at den er på vei ut av flåten.
Setene var forøvrig veldig harde, og mye mindre komfortable enn på LN-NOD som jeg hadde nedover.

Grusom syntes jeg ikke den var, men setene var som sagt noe hardere enn vanlig. Hadde nødutgang-sete på rad 15 med meget god benplass noe som definitivt var et stort pluss.

Anderledes setup i aft cpt på KH-maskinene! DY- og NO- er jo -800 med slide. KHD er 800 uten slide. KK-serien er 300 uten winglets og slide, mens KHA/B/C er -300 MED winglets og slide.. Om jeg ikke husker feil. :) (Liten "OT".)

Anderledes setup i aft cpt på KH-maskinene! DY- og NO- er jo -800 med slide. KHD er 800 uten slide. KK-serien er 300 uten winglets og slide, mens KHA/B/C er -300 MED winglets og slide.. Om jeg ikke husker feil. :) (Liten "OT".)

KKX har vinglets men tror du har rett angående moving carpet

Jeg vet ikke 100 prosent, men kan jo prøve å gjette meg frem.

LN-DYx er egeneide 737-800 maskiner nye fra fabrikk
LN-NOx er leasede 737-800 maskiner enten nye fra fabrikk eller fra leasingselskap
LN-KHx er egeneide brukte 737-300 og 737-800 maskiner
LN-KKx er leasede 737-300 maskiner

Som sagt ikke sikker, og posten kan fjernes vis jeg er helt på jordet.

NO* serien ble rett og slett full med allokasjoner alrede ... Det vil havne flere leide -800er i KH serien etterhvert... Det har ikke noe med oddballs å gjøre, bare med plass... KHA-KHC er -300er som jeg for min del ville ikke kalle oddballs. -300er i veldig god tilstand...

NG* blir ogsa benytted for egeneide maskiner...

Uansett ender KHD sitt tid snart...

Last edited:
KHA/B/C og KKX er DY's egne 300'er... Eller "800 Wannabe's" som vi kaller dem :) Mener å huske at KHA/B/C alle har 700' skrog også, og er bygget i 98 og 99 :)

DYA

KHA/B/C og KKX er DY's egne 300'er... Eller "800 Wannabe's" som vi kaller dem :) Mener å huske at KHA/B/C alle har 700' skrog også, og er bygget i 98 og 99 :)

DYA

Det er riktig at de er bygget i 98/99, men at de har -700 skrog? Neida neida neida...

DYA

Og i tillegg så er LN-KKW en av Norwegians egne, ikke leased.

KHA/KHB/KHC er definitiv riktige -300er og har ingen 700er skrog. Det eneste hva de har til felles med 700er er samme type av anti-corrision coating som ble benytted.

Back