• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvorfor kommer ikke AA opp på wideroe.no

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Hvorfor kommer ikke AA opp på wideroe.no

Søker på wideroe.no på flighter fra Chicago til Boston. Da kommer det kun opp UA og US (fløyet av UA) og ATA. Går jeg inn på aa.com så kommer det en haug av flighter opp... Noen som vet?

Replying to Topic 'Hvorfor kommer ikke AA opp på wideroe.no'

merkelig...
Men artig å se at man på www.aa.com etter å søkt på avganger kan se hvilke seter som er ledige på flyene - fiffig.

American gir deg også plasser/pris på United, USAirways og ATA!!!

Farmer bør vel kunne svare på dette. Men det er vel fordi man mangler interline avtale.

Ikke bra... Jeg trodde faktisk at wideroe.no ga deg alle flyselskap...

Originally posted by Superhai
Farmer bør vel kunne svare på dette. Men det er vel fordi man mangler interline avtale.

Det finnes da interlineavtaler slik at man kan bruke AA til Norge. BA har vel interlineavtale med AA, og de flyr jo som kjent på Norge.

Det trenger SVJV ikke å være slik at SAS-gruppen interliner med et selskap for at de skal dukke opp på wideroe.no.

Har fått upp AA vid sök. Prova att skriva AA i pref. airline(s).

Men hvorfor kommer de ikke automatisk opp... Store er de både i Boston og Chicago...

Originally posted by Trety

Det finnes da interlineavtaler slik at man kan bruke AA til Norge. BA har vel interlineavtale med AA, og de flyr jo som kjent på Norge.

Det trenger SVJV ikke å være slik at SAS-gruppen interliner med et selskap for at de skal dukke opp på wideroe.no.

Jeg tror du misforstår litt. SK har interline avtale med AA. WF ikke. Ettersom WF utskriver billettene sine på 701 dokument så vil ikke AA akseptere de.

Prøvde å sette inn AA som prefererte flyselskap og fikk denne feilmeldingen opp:
Ugyldig flyselskapskode. Endre valget. (10076)

Men som sagt så får vår gode venn innenfor wideroe.no komme med oppklaringen.

Sikkert noe som Widerøe ikke har så lyst å fokusere på... Til nå har jeg trodd at wideroe.no var et fullverdig alternativ til reisebyråene....:(

Det er riktig at vi ikke har interlineavtale med AA. Vi får ukentlig opprettet avtaler med nye selskaper som kommer ved at kunder bestiller hos oss, men når det gjelder AA så har de spesifikt avslått vårt ønske om interline. Men, vi jobber med alternative løsninger på dette slik at vi håper å kunne selge AA i løpet av året igjen..

Bra... Men enn så lenge burde kanskje man ha opplyst om at det finnes andre alternativ... Faktisk er AA størst på enkelte ruter...da blir det for dumt at man kommer opp med alternativ med både 1 og 2 stopp...

Originally posted by Superhai
Jeg tror du misforstår litt. SK har interline avtale med AA. WF ikke. Ettersom WF utskriver billettene sine på 701 dokument så vil ikke AA akseptere de.

Prøvde å sette inn AA som prefererte flyselskap og fikk denne feilmeldingen opp:
Ugyldig flyselskapskode. Endre valget. (10076)

For det første, hva er et 701 dokument? :spin:

Jeg har nok kanskje misforstått problemstillingen. Jeg oppfattet at poenget var å få bestilt tur hvor AA var et av selskapene fra Norge til USA. Og BA interliner vel med AA antar jeg (Oneworld). Og i et slikt tilfelle antar jeg at wideroe.no kan brukes selv om ikke Widerøe har interlineavtale med AA?

701-dokumtent er billetter utstedet av Widerøe. akkurat som 117-dokument er billetter utstedet av SAS og 154-dokument av BU, 328-dokument (tror jeg) er Norwegian. Hvis du har en gammel billettstamme fra f.eks Widerøe så begynner billettnummeret med 701-xxxxxxxxxx

Back