Hvorfor flyr ikke DY til Frankfurt?

Wahoo

ScanFlyer Gold
... fra Oslo. Har lurt på dette en stund. Noen som har noen teorier? Slots? kunde segment? Konkurranse? Annet?

W
 
... fra Oslo. Har lurt på dette en stund. Noen som har noen teorier? Slots? kunde segment? Konkurranse? Annet?

W

Konkurranse...

DY hadde noen ar bak annonsert oppstarten av ruten CPH-FRA. Reaksjonen fra LH/SK ble ganskje voldsomt og DY trakk seg för den förste flyet tok av.
 
Vet ikke hva som er problemet til Frankfurt, men aldri hørt noen som har reist der på ferie eller weekendtur!
 
Vet ikke hva som er problemet til Frankfurt, men aldri hørt noen som har reist der på ferie eller weekendtur!


Frankfurt i seg selv er primært en businessdestinasjon, men husk at Frankfurt ligger sentralt til og er flyplassen til Rhein-Main regionen med mer enn 5 millioner innbyggere, som den nest største urbane regionen i Tyskland etter Ruhr. Den regnes vel som også blant de mer velstående områdene i både Tyskland og Europa. Men sistnevnte har heller ikke Norwegian hatt noen stor suksess, selv om de vel flyr til Køln etter de la ned Düsseldorf. Utenom Berlin så virker Norwegian ikke helt ha taket på Tyskland fra OSL
 
Skandinavia er vel antagelig også en viktig feed marked for LH longhaul som LH ikke
vil at andre skal ødelegge?

W
 
Skandinavia er vel antagelig også en viktig feed marked for LH longhaul som LH ikke
vil at andre skal ødelegge?

W

Naa kan vel ikke DY oedelegge feed til Lufthansa's longhaul, Lufthansa selger jo i motsetning til DY gjennomgaaende priser og DY vil ikke kunne selge billig nok til aa ha noen innvirkning - om man proraterer (fordeler inntektene) f,eks. OSL-FRA-SEA-FRA-OSL blir jo OSL-FRA-FRA kun 2-300 NOK. Samtidig har jo ikke DY interliner saa for kundene er det jo et direkte daarlig tilbud aa maatte hente bagasjen aa sjekke inn paa nytt. Saa hvordan DY skal klare aa oedelegge noe som helst er det vankselig aa forstaa, derimot har vel DY innsett at dette er et marked de ikke har mye aa tilby....
 
... fra Oslo. Har lurt på dette en stund. Noen som har noen teorier? Slots? kunde segment? Konkurranse? Annet?

W
Er vel rimelig sikker på at det er til de grader overkapasitet på OSL(STO/CPH)-FRA,da Frankfurt en av de største Intercontinentale connections flyplassene i Europa.
Det meste av FH/AC, m fler går jo gjennom FRA,så de "må" jo sende alle ditt "gratis",for å connecte til deres IC.
 
Last edited by a moderator:
Måtte jo i tilfelle være for å finne seg en grisebillig last-minute chartertur eller noe. Det er jo mange avganger derfra.
 
Det meste av FH/AC, m fler går jo gjennom FRA,så de "må" jo sende alle ditt "gratis",for å connecte til deres IC.


Lufthansa har JV med de aller fleste Star Alliance selskapene som flyr IC fra FRA, således er det det samme økonomisk om de bordet et Air Canada, ANA, Air China, United, etc fly ut fra FRA da de uansett deler på inntektene
 
Last edited:
Vil vel være en kombinasjon av nær samtlige faktorer. Men ser ikke helt poenget med å fly til/fra FRA uten interline-agreement...
 
Frankfurt i seg selv er primært en businessdestinasjon, men husk at Frankfurt ligger sentralt til og er flyplassen til Rhein-Main regionen med mer enn 5 millioner innbyggere, som den nest største urbane regionen i Tyskland etter Ruhr. Den regnes vel som også blant de mer velstående områdene i både Tyskland og Europa. Men sistnevnte har heller ikke Norwegian hatt noen stor suksess, selv om de vel flyr til Køln etter de la ned Düsseldorf. Utenom Berlin så virker Norwegian ikke helt ha taket på Tyskland fra OSL

Frankfurt AM ville vel og vært en naturlig flyplass for folk som skal på ferie til for eks Rhin og Moseldal området.
 
Frankfurt AM ville vel og vært en naturlig flyplass for folk som skal på ferie til for eks Rhin og Moseldal området.

Jeg tenker flyplassen Köln-Bonn blir et mer naturlig utgangspunkt for det klientellet. Köln er på mange måter utgangspunktet for den slags ferier. Båtene går helst derfra.

Dessuten tror jeg de som velger ferier langs Rhinen og i Moseldalen helst starter turen på Kielerfergen, enten med egen bil eller om bord i turbussen med reiseleder.
 
De har forsøkt Zürich som vinterdestinasjon på lørdager, men sluttet. Det går uansett ca. 3 daglige med LX og SK slik at konkurransen muligens er for hard. Til sammenligning er konkurransen til GVA mindre, SK og LX kun flyr "skiruter". DY er inne hele året der.

Brüssel har færre avganger enn før i tiden, men SN og SK har 2 daglige hver, samt at FR har noen i uken fra Rygge til Charleroi. Belgia er ikke dit nordmenn reiser mest på ferie, men deilig mat og drikke, samt fine byer burde trekke endel. DY velger kanskje heller "choose your battles" her.
 
Back
Top