Hvorfor brukes ikke CRJ-900 til å åpne nye feeder ruter til CPH fra NO/SE?
Etter byttet ut Dash 8-Q400 med CRJ-900 har man nå en flytype som helt fint klarer å fly lengre og tynne ruter og ville vært idéel til å fly ruter man ikke klarte å få økonomi i tidligere.
KLM og LH har spist mer og mer av markedet sørpå, men man har mye lengre vei til sine respektive hubber lengre sør enn CPH. Da er mitt spørsmål.
Hvorfor ser vi ikke CRJ-900 operere ruter mellom CPH og destinasjoner nord for Trondheim både i Norge/Sverige?
TOS - CPH
EVE - CPH
BOO - CPH
KRN - CPH
LLA - CPH
burde vel være mulige ruter å operere med CRJ-900 og "stjele" markedet før andre selskaper prøver å ta markedet.
Jeg vet Air Baltic og Norwegian har forsøkt seg med hhv. Riga og London, men med større B737 fly så har ikke dette lønt seg, men en CRJ-900 er et mye mer lønnsomt redskap når en ønsker å starte nye ruter fra litt mer tynt befolkede områder.
Etter byttet ut Dash 8-Q400 med CRJ-900 har man nå en flytype som helt fint klarer å fly lengre og tynne ruter og ville vært idéel til å fly ruter man ikke klarte å få økonomi i tidligere.
KLM og LH har spist mer og mer av markedet sørpå, men man har mye lengre vei til sine respektive hubber lengre sør enn CPH. Da er mitt spørsmål.
Hvorfor ser vi ikke CRJ-900 operere ruter mellom CPH og destinasjoner nord for Trondheim både i Norge/Sverige?
TOS - CPH
EVE - CPH
BOO - CPH
KRN - CPH
LLA - CPH
burde vel være mulige ruter å operere med CRJ-900 og "stjele" markedet før andre selskaper prøver å ta markedet.
Jeg vet Air Baltic og Norwegian har forsøkt seg med hhv. Riga og London, men med større B737 fly så har ikke dette lønt seg, men en CRJ-900 er et mye mer lønnsomt redskap når en ønsker å starte nye ruter fra litt mer tynt befolkede områder.