• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvorfor Airbus sakker akterut ..

Replying to Topic 'Hvorfor Airbus sakker akterut ..'

Det jeg uttalte meg om, var SK 737 NG kontra A321. Har ikke vært framme med centimetermålet, men A321 FØLES ihvertfall romsligere og lysere, og det synes tydligvis flere enn meg. Nå er ikke undertegnede av den tynne sorten, så da merkes ett par cm godt..... :spin:

Enig med Dag J. at farger og seter også spiller en rolle her, men dette var altså med SK's innredning og farger.

Helt enig med LN-SEK... SAS B737 mot SAS A321, Lufthansa B737 mot Lufthansa A319, A320 og A321, BA B737 og 757 mot BA A319 og A320 og til slutt America West B737 mot America West A320 - alle Airbussene føles mer lyse og romslige...

Skjønner godt at CO ansatte ikke sier noe negativt (og det er nok heller ikke noe negativt) om to motorer - de flyr jo ikke annet!

Helt enig i at airbus320 serien er et mer behagelig fly å være passasjer i enn 737.
Tok Germanwings A319 hjem fra Hamburg på lørdag og DY733 nedover. De to turene kunne ikke sammenlignes engang. Airbus føles lysere, romsligere og ikke minst langt mindre støyende.
Og jeg er absolutt ingen USA-hater. Tvert imot.

Heisann EB... og god Mandag morgen :)
Skjønner godt at CO ansatte ikke sier noe negativt (og det er nok heller ikke noe negativt) om to motorer - de flyr jo ikke annet!
Ja vi har ikke råd til fire motorer...:D :D :D

BTW... Har dere fortsatt planer om et Fly&Vin treff i Desember? Jeg håper vi kan få noe til en gang jeg er i traktene.

Jeg skal nok være den første til å peke ut mange feil med B737NG'en... og OEH jeg kan nok finne enda flere "feil" her i USA... :D ...men dette har ingenting med USA vs. Europa, men en "objektiv" vurdering av to flytyper...;)

Jer er fortsatt av den oppfatning at man har en tendens til å være litt "subjektiv" i slike evalueringer, og har man hørt eller lest en ting, er det ofte lett og falle for fristelsen til å fokusere på dette. Som nevnt så skulle det vært interessant å foreta et lite science experiment og måle setevidden, lengden, overhead bin lengde og dybde osv. på de forkjellige setetypene.

Dag

Originally posted by Dag Johnsen
Ricardo

Er det Recaro du tenker på? ;)

Har fløyet A320'n til Premiair med Recaroseter i - flyet var helt kanon, men setene var forferdelige å sitte i.

Håller med Trety , har också flugit med ett antal olika bolags A330/340 och stolarna har varit helt bedrövliga. Man sätter sig och efter en liten stund så glider man framåt och blir tvungen att sätta sig tillrätta igen. Det är väl förmodligen en viss tillverkare som har dessa stolar. Flög däremot med Finnair A321 häromdagen och de stolarna var helt o.k.

Originally posted by RolfL
Håller med Trety , har också flugit med ett antal olika bolags A330/340 och stolarna har varit helt bedrövliga. Flög däremot med Finnair A321 häromdagen och de stolarna var helt o.k.

Jeg har også flydd SAS' A321 noen ganger, og de setene der er det desidert beste jeg kan huske å ha opplevd i en kortdistansemaskin - det er forresten selve maskinen også når jeg tenker meg om.

Heisann og beklager Trety... ja det var Recaro seter jeg mente...:)

Nå har også Recaro en rekke sete produkter, selv for economy class, og jeg vil ikke tro at MyTravel ville kjøpe de dyreste setene...;)

Dag

Originally posted by Dag Johnsen
Nå har også Recaro en rekke sete produkter, selv for economy class, og jeg vil ikke tro at MyTravel ville kjøpe de dyreste setene...;)

Nei fyttigris, det skal gudene vite. Harde, flate og uten støtte på de riktige stedene. Og som uhelbredelig autofil har jeg sittet i mange forskjellige Recaro bilseter - så de kan hvis de vil. :)

Back