Hvordan skal vi komme oss hjem?

Wait what, er det flere hotell i nærheten av Gardermoen? *enter blonde mode*

Jeg tror det er 12-13 flyplasshoteller på Galemoen, men som Martin sier, bare to som ligger i vanlig gangavstand fra terminalen. Det er flere av hotellene som har billige rom, så du burde både google litt og ringe litt :)

Det går daglige båter fra Santorini til Heraklion og da kan dere ta buss til Chania, bussene går hver 1/2 time i rush mener jeg, i allefall hver time og bussteminalen ligge nede på havna i heraklion. Mulig det går båt rett til Chania også. Kombiner det med spotting i Heraklion da du ikke bør ta opp kameraet i Chania (militærflyplass) og i hvertfall ikke nå med tanke på aksjoner mot Libya. Når er dere der ? jeg reiser til Heraklion den 11/9 :cool:

TK :fly

Nei vi drar dessverre ikke før 24 September og kommer tilbake 1 Oktober :) Siste flighten til JTR med Novair for sesongen, så vidt jeg kan huske!

Det er absolutt null og niks å gjøre der.

Vi kan da se på fly! Og piloter! Til vi blir lei og drar på hotellrommet for å sove :colgate:

Jeg tror det er 12-13 flyplasshoteller på Galemoen, men som Martin sier, bare to som ligger i vanlig gangavstand fra terminalen. Det er flere av hotellene som har billige rom, så du burde både google litt og ringe litt :)

:eek: What I don't know! Men transport rundt om kring skal vel ordne seg helt greit, så får man bare ringe rundt og høre hvem som er cheapest :)

De koster 1300 natta.

Ikke hvis man kan de rette kodene ;)

Polaris: Gå på radisson.com, søk på hoteller på Gardermoen, og sørg evt. for å søk etter alle Carlson-hoteller (ikke bare Radisson), velg avansert søk, og legg inn "Carlsonf" som rabattkode.

Og forøvrig så koster det ikke 120 tur/retur hvis man tar riktig buss. Lokal buss nummer 855 med "Maura" på skiltet over frontruta, koster som nevnt lenger opp, 30 kroner hver veg.
Lamnder dere klokken 16, rekker dere fint den som går et par minutter over 17.

Last edited:
Ikke hvis man kan de rette kodene ;)

Polaris: Gå på radisson.com, søk på hoteller på Gardermoen, og sørg evt. for å søk etter alle Carlson-hoteller (ikke bare Radisson), velg avansert søk, og legg inn "Carlsonf" som rabattkode.
Beklager å ha rapportert for liten pris, som jeg tidligere har funnet der. Den ligger nå på 1695,-. Prøvde på flere datoer for å få rabatt, men fikk bare "Unfortunately, the promotional rate you are searching for is not available at this property on the dates you selected."

Edit: klarte få opp Park inn som spratt ned fra 1295,- til 550,- med koden. Kan alle bruke den koden?

Last edited:
Med koden får jeg Park Inn til 550kr natten, inkludert frokost. At da slipper du buss også. Eller er det ganske mange hoteller å velge mellom rundt OSL, et raskt søk ga meg følgene:

• Radisson Blue Airport Hotel
  • Park Inn Oslo Airport
  • Comfort Hotel RunWay
  • Clarion Hotel Oslo Airport
  • Gardermoen Airport Motell
  • Best Western Oslo Aiport Hotel
  • Scandic Oslo Airport
  • Gardermoen Airport Hotel
  • Gardermoen Hotel Bed&Breakfast
  • Thon Hotel Gardermoen
  • Rica Hotel Gardermoen
  • Thon Hotel Oslo Airport
  • Quality Airport Hotell Gardermoen

Så man kan si mye om OSL, på i antall flyplasshoteller er det mye å velge mellom

Beklager å ha rapportert for liten pris, som jeg tidligere har funnet der. Den ligger nå på 1695,-. Prøvde på flere datoer for å få rabatt, men fikk bare "Unfortunately, the promotional rate you are searching for is not available at this property on the dates you selected."

Prøv igjen. Funker hos meg og 1 oktober får jeg som nevnt Park Inn til 550kr

Last edited:
Det er da typisk at jeg lærer dette for sent, har hatt masse tidligflighter fra Osl, men for de 8 neste flightene jeg allerede har booket fra Osl er det ingen som starter før 7:55.

Kan alle fritt bruke den koden? Og skjønner jeg det riktig at man må sjekke inn før 18:00?

Jeg har ikke prøvd Carlson tilbudet, men har tipset kollegaer om det. En gikk det greit med (Radisson på Holbergs Plass) men den andre kollegaen fikk en pinlig episode på Radisson i København hvor han ble kraftig utspurt av personalet som skulle ha navn og arbeidssted på den personen som han var "venn" av..

Høres ikke helt pålitelig ut. Man kan altså risikere mer enn doblet pris, eller at de gir andre rommet om man kommer etter 18:00 om jeg har skjønt det riktig.

Og skjønner jeg det riktig at man må sjekke inn før 18:00?

Hvor i alle dager har du det ifra? Har aldri stått noe sted når jeg har brukt dem og har alltid sjekket inn etter det uten problemer

Og joda, noen hoteller er litt mer strenge enn andre. På Plaza kan man vel blir spurt, mens de på OSL har jeg aldri hørt om noen som har hatt problemer. Og det er jo en sjanse man bare tar. Hadde heller ikke noe probelmer i Stockholm i vinter :)

Høres ikke helt pålitelig ut. Man kan altså risikere mer enn doblet pris, eller at de gir andre rommet om man kommer etter 18:00 om jeg har skjønt det riktig.

Har sjekket inn rundt midnatt med det tilbudet uten noen problemer, så hvor du har det fra at man må sjekke inn før kl 18.00 må du gjerne fortelle oss...

Ok, da var den første forklaringen jeg fikk feil.

Om den andre forklaringen skal gi mening må det være det første hotellbokkingsiten jeg har sett hvor de ikke krever at man skal oppgi kredittkort for å få gjort en reservasjon. ;-)

Om den andre forklaringen skal gi mening må det være det første hotellbokkingsiten jeg har sett hvor de ikke krever at man skal oppgi kredittkort for å få gjort en reservasjon. ;-)

Det er mange hotell-bookingsider som har mulighet til å reservere uten å ha oppgitt betalingsmiddel. Som oftest er det på de store kjedenes sider. Vet ikke om det er en vanlig bransjestandard å oppgi 18:00 lokal tid, men det virker som veldig mange hoteller bruker det tidspunktet. Men har også ofte sett 16:00 og andre. I mere grisgrendte strøk når det gjelder kredittkortbruk, har jeg dog sett at de gir opp å garantere rommet opptil et par dager før.
Men dette gjelder jo (naturlig nok vil jeg si) fleksible priser hvor man ikke har forhåndsbetaling som et av vilkårene for prisen.

Alternativene er ihvertfall som regel uten garanti, så gir de bort reservasjonen til noen andre etter f.eks. kl 18. Eller så vil du med garanti ha rommet etter kl. 18 og fram til utsjekkstid, men da trekker de også en viss sum, som normalt tilsier prisen for første natten, uansett om du møter eller ikke.

Litt på siden av Polaris sine manglende evner til å planlegge pakketurer ;)

Gjorde et søk på rabatt koden i endel andre land. Ser at man feks kan få rom på Radisson Royal Hotel, Dubai til rundt EUR80 kr natten med 41 kvadrat å boltre seg på. Normal pris er over det tredoble ;) Eller hva med 600 kr hos Radisson Blu Hotel Waterfront i Cape Town? Normal pris fra 2500 kr og 36 kvm. Rykker skikkelig i reisefoten!

Har 4 turer som jeg enda ikke har bestilt hotell for så dette frister absolutt. Er bare litt redd for at de skal begynne å stille spørsmål ved om jeg kan bruke koden og at det så plutselig kan bli en veldig dyr fornøyelse.

Back