Hvordan reiser norske soldater til Afghanistan?

united87

ScanFlyer Blue
Jeg skal inn til førstegangstjeneste på madla leir neste uke. Jeg er også veldig motivert og lysten på en utenlandstjeneste i afghanistan senere. Det jeg lurer på er, er det noen her som vet hvordan de norske soldatene som skal til afghanistan flyr dit? jeg tenker på reiseruten og evt. flyselskap? Beklager vis noen syns dette er et veldig dumt spørsmål men jeg er kun nysgjerrig!

På forhånd, takk :)

Re: Beklager vis dette er veldig uintressant for noen

En litt mer beskrivende overskrift hadde gjort susen .....

Tror de reiser med en Pegusus 737-800 ... har vel en fuelstopp underveis - tipper Tashkent.

I følge en kamerat som har vært der flere ganger, og er der nå, er det et tyrkisk selskap med 737. Tror han sa at de pleier å mellomlande et sted i Tyrkia for fuelstop.

da stemmer det nok med pegasus ja. har også hørt at de mellomlander i istanbul, men det er ikke fra sikre kilder...

takk for edit av overskrift, LN-MOW :)

Forsvaret kommer til å bytte selskap til Amsterdam Airlines ganske så snart. De kommer til å benytte en A320 på strekingen, men er litt usikker på hvor det blir fuelstop.

Det kan nok stemme. Leste på nettet at fra og med mars 2009 vil amsterdam airlines fly soldater fra de nordiske landene til afghanistan. (beklager, vet ikke hvordan man legger til link) Fuelstop er Trabzon ifølge amsterdam-airlines.com. Spennende!

De drar med 737 fra Pegasus med crewbytte og fuelstopp i Istanbul på vei østover. Samme prosedyre - bare fueling og bytte skjer i Trabzon - på vei hjemover.

Noen som har link til nyheten om Amsterdam Airline?

Back