Hvordan registrerer jeg bonusnummer hos Thai?

Ikke var det heller mulig å endre denne billetten, da den var låst... Hva skal man si? Aldri igjen!
Aldri igjen? Sorry mac, ingen sympati her. Som nevnt over får du akkurat det du betaler for, hadde du bestilt hos Thai direkte hadde du fått full oversikt over både bookingklasser og fordeler/ulemper.

Men, Thai osl-bkk-osl er uansett et veldig godt produkt, dere kommer til å få en tipp topp tur, både tur og retur:)

Det jeg mente med aldri igjen, var at jeg aldri kom til å kun gå etter pris! Er helt sikker på at selve turen med Thai kommer til å bli kanon :) dårlig formulert fra min side

Takker dere for hjelp allikevel. Alltid greit å få litt påfyll av informasjon :)

Dårlige nyheter.... Jeg har bookingklasse W. Sendte epost og førhørte meg. Spurte samtidig om oppgradering, men det vet jeg ikke om går?

Har ikke klart å reservere sete enda! Har spurt om det óg!
Jeg booket nylig en tur gjennom Kilroy.no, og fikk da en virtuallythere.com-referanse. Ved innlogging der fikk jeg opp et felt kalt "Airline Reservation Code", som jeg brukte til å logge inn på Qatars side og valgte sete.

Thai har vel ingen online-mulighet for å velge sete, men hvis du finner "Airline Reservation Code" kan du sende mail med referansenummer og seteønske til contact@service.thaiairways.com. De pleier å svare veldig raskt.

Ikke for å kapre denne tråden, men siden alle spørsmål ser ut til å være svart sniker inn et ekstra for å sjekke at jeg har forstått dette rett. Er ganske ny i dette gamet jeg også (inkludert forumet, men har lusket rundt en stund :D)

Er det altså slik at man får EB poeng for alle flyvninger hos Star Alliance selskap - forutsatt høy nok bookingklasse - uavhengig av hos hvem de er booket?
I mitt tilfelle kikker jeg på noen billetter fra Singapore Airlines akkurat nå, men ikke alle kommer opp på sas.no. Kan jeg da bestille de fra Singapore Airlines og få EB-nummeret registrert ved innsjekk evt. poengene etterregistrert?

En siste oppklaring hadde vært til stor hjelp!

Ja, det er litt av poenget med allianser. Er du medlem i bonusprogrammet til ett av selskapene, kan du tjene poeng hos alle selskapene i alliansen på det ene kortet.

På samme måte, har du også fordeler dersom du har status. Jeg har sølvkort hos BA, og kunne derfor bruke loungen i Helsinki da jeg fløy derfra med Finnair her om dagen :)

Når det gjelder å registrere FQTV-info på innsjekk, så vil det være opp til selskapets system dersom nummeret blir registrert kun for de flighter du sjekker inn på, eller også på returen. For å være på den sikre siden bør nummeret registreres i bookingen FØR man sjekker inn, pluss at man viser kortet på innsjekk både ut og hjem. Da skulle du være rimelig sikker på at det går som det skal.

Nå sitter jeg i gaten på OSL og venter på ombordstigning, men jeg forstår fortsatt ikke dette med bookingklasse. Dama ved innsjekking ville registrere eurobonus nummeret mitt, men jeg trodde ikke det var noen vits når man ikke fikk poeng?
På billetten min står det en gigantisk Y - aldeles ingen tegn på bookingklasse W.
Står også "flight TG955 - class Y"
Men betyr ikke "class Y" at jeg har denne bookingklasse ..? Ting blir fryktelig uklart her

Hvorfor ville frøkna bak disken registere EBnummeret? :)

Fordi hun mest sannsynlig ikke ante at klassen du fløy ikke gav poeng ;)

Tviler på at de som sjekker inn folk på OSL sitter med en oversikt over hvilke klasser som gir hvor mange prosent, evt. hvilke som ikke gir noe.

Man kan se i systemet hvilke klasser som gir poeng, men ikke i første bildet, så agenten ser ikke på dette så lenge man ikke sjekker billetten for noe spesielt :)

Back