Hvordan organiserer SAS Braathens crew nå?

tosfreight

ScanFlyer Silver
Hvordan organiserer SAS Braathens crew nå?

Hei

Var ute og fløy i helga, (var i oslo, men det var atfor mange bergensere der til at det var noe hyggelig :) ). Fløy med BU (el. ex-BU), men jeg mener ganske sikkert at det kun var "SK" crew på flightene, både i cockpit og cabin? Kan dette stemme? Har gamle SK-crew begynt å fly BU-maskiner? De har vel ikke begynt å mixe "BU" og "SK"-crew?

Eivind

Replying to Topic 'Hvordan organiserer SAS Braathens crew nå?'

BU ansatte har vel tatt i bruk SK uniformer.

Og da er det vel ikke lett å skille de fra hverandre...

Originally posted by EB

Og da er det vel ikke lett å skille de fra hverandre...

Nei det er ikke. Men etter det jeg har forstått er vel ikke samenslåingen av Braathens og SAS Airline Norge gjennomført enda. Da er det vel BU crew på BU oppererte avganger, og SK crew på SK opperete avganger.

Nei, jeg er 83,7% sikker på at det var "gammelt SK-crew" på BU-maskinene jeg reiste med i helga.

Men det var vel godt å slippe de slitsomme Tromsøværingene en stund?

Trodde ikke at crewene var mixet ennå...(...at sas-ansatte flyr bu maskiner eller omvendt!)

Originally posted by The Ticketor

Men det var vel godt å slippe de slitsomme Tromsøværingene en stund?

Hva??? Tromsøværinger er jo sindige, rolige, høflige, hyggelige og åpne!! Den rake motsetningen til bergensere.... (iallefall fulle Brannsupportere...). Men det var godt å komme ned til "sommer-været" der nede...

Fra 1 nov 2004 så gikk alle x BU ansatte over i SAS uniform, med noe få untak for dem som ennå ikke hadde fått alle uniformseffekter.

Og pr i dag så mikses IKKE x-BU eller x-SK crew sammen, dette gjøres når selskapene er fullt integrert med hverandre, når dette skjer er det ennå ingen som vet.

Pr i dag så er det med 100% sikkerhet, x-sk crew på X-sas maskiner og x-bu crew på x-bu maskiner.

Och jag misstänker att överföringen av SE-/OY- maskiner till LN- är uppskjuten tills vidare. Blivande LN-RNN har ju nu en längre tid flugit med nya registreringen målad på maskinen men med gamla OY-KKI påklistrad över LN-RNN.

inntil videre flyr Braathens for SAS Braathens med sitt crew og fly, og SAS Braathens leier inn crew og fly fra Scandinavian Airlines

Back