Hvordan opplever passasjerene i en flyulykke det (splittet fra AF447)

Re: AF 447

Helt seriøst, trenger man en begrunnelse på hvorfor man lurte på hva som skjedde????
Trodde dette var et forum for fly intresserte og da er det vel / bør være fritt til å spørre om hva som helst uten at man må begrunne dette ihjel.
Mange har forskjellige syn på hva man skal spørre om og ikke spørre om, greit å akseptere og respektere at andre stiller spørsmål som man selv ikke ville stilt. Eller ikke er intr i å vite svaret på.

Men er enig med RWY24 denne diskusjonen hører hjemme i en annen tråd.

Re: AF 447

Helt seriøst, trenger man en begrunnelse på hvorfor man lurte på hva som skjedde????
Trodde dette var et forum for fly intresserte og da er det vel / bør være fritt til å spørre om hva som helst uten at man må begrunne dette ihjel.
Mange har forskjellige syn på hva man skal spørre om og ikke spørre om, greit å akseptere og respektere at andre stiller spørsmål som man selv ikke ville stilt. Eller ikke er intr i å vite svaret på.

Men er enig med RWY24 denne diskusjonen hører hjemme i en annen tråd.

Jeg må også sige , jeg forstår ikke att Mod har tilladet allt dette
der intet har med fly eller AF447 at göre

Helt enig flytt veck allt sammen till andet etisk tråde eller hvad ???

Ulf

For det første: man roper ikke på moderator i tråden. Man trykker "report"

For det andre: Ingen grunn til å ta sånn på vei. Det er ingen som avkrever begrunnesle fra noen. Men en var nysgjerrig fordi hun lurte på hvorfor folk har en tendens til å stille spørsmål om hvordan folk kan ha oppfattet at de skulle dø når det gjelder flyulykker, men ikke når det gjelder andre ulykker. Hun stilte spørsmålet helt generelt, men det var det ingen (andre enn jeg) som forsto, så spørsmålet var nok klønete stilt. Og o/t. Men helt legitimt!! Og hun har helt rett i at ingen svarte på spørsmålet (som ingen oppfattet).

Misforståelsene førte til tumulter og krangel.

Sånn, kan vi fortsette å diskutere fly nå?

Last edited:
Enkelt:
-Når jeg har mistet venner i trafikkulykker lurte jeg på hvordan de hadde det de siste sekundene før det skjedde og hvordan de døde.
-Når jeg mistet venner i flyulykker lurte jeg må hvordan de hadde det de siste sekundene og hvordan de døde.
-Når det skjer store katastrofer (jeg synes flyulykker er spesielt interessant pga min bakgrunn) lurer jeg på hvordan de involverte hadde det på slutten og evt hvordan de døde. Spesielt er den menneskelige faktoren i cockpit interessant, men man tenker jo gjennom hvordan det må ha vært i kabinen også. Ulykker som f.eks. AS261, TWA800, SR111 og AA191 er til å grøsse av når man tenker på personene ombord.

Dette er ikke på grunn av makabre tanker eller fetisjer, men fordi jeg vil vite hva som gikk galt. Man tenker på hvordan man hadde reagert i samme situasjon, og evt hva man kan gjøre for å unngå i noe tilsvarende.

Godt sagt Dag Viking.
AF ulykken er så spesiell at man egenlig burde spørre seg hvorfor man ikke skulle lure på hvordan de opplevde det ombord.

Back