• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvordan komme seg til Southampton?

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date

LCH

ScanFlyer Crusty
Medlem
Vurderer å besøke en kompis som studerer i Southampton, og lurer på om noen har noen gode tips om hvordan man kommer seg dit på en rimelig (er jo tross alt student) og grei måte.

Et alternativ er Air France via CDG til Southmpton for ca. 3000,-

Det andre alternativet er fly til London, og tog derfra. Jeg får fly med BA til LHR for ca. 1300,- men da må jeg ta toget in til sentrum, bytte jernbanestasjon for så å ta toget til Southampton. (Virgin eller South West Trains)

Noen andre forslag? Er ikke helt sikker på når det blir, men det blir evt. en langhelg i løpet av oktober.

Heisann, du behøver ikke dra inn til London for å ta tog videre til Southampton.

Busselskapet National Express som vel er England`s svar på Norway Bussekspress kjører direkte en gang i timen fra Heathrow til Southampton. (De kjører også fra Gatwick og Stanstead)

Ikke er det dyrt heller, og turen med direktebussene tar bare en time og 45 min. Link til rutetabellen her

Jeg skal til Southampton selv i oktober for å bli med QM2 over atlanteren, så jeg har drevet og forsket litt på dette. Har kommet til at fly til LHR og buss videre ser ut til å være det beste.

Mange takk, det høres ut som den beste løsningen, ja! :devot:

Originally posted by LN-RKF
Jeg skal til Southampton selv i oktober for å bli med QM2 over atlanteren,

Ya lucky bastard!

National Express fungerer veldig bra! Tog i England er veldig dyrt og dårlig. Mye forsinkelser og rot. Kan lønne seg og forhåndskjøpe bilett hos national express for det er veldig ofte at de kjører med fulle busser. Er ikke som i Norge hvor de setter opp ekstra busser om det er fult. Men kjedelig og ha billett på forhånd om flyet er forsinka da

Envegsleie med bil er også mulig. Det er billig å leie bil i Storbritannia forutsatt at du er over 25 og har hatt førerkort i over 7 år.

National Express från Heathrow till Southampton är absolut att föredra men BOKA INNAN! http://www.nationaexpress.co.uk Får ni möjligheten, ta en tur över till Isle of Wight.

Back