Hvordan handles bagasje ifht. mengde pr. fly? (splittet)

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Ikke glem at #3 er veldig avhengig av hvor mye bagasje det er

Er den ? , og det er vel da avhening av "sizeing" av de som skal handle ?
I mitt hode , kommer det en maskin med 50 bags så stettes det på X mann
kommer det en maskin med 250 bags så settes det på Y mann
Y > X


----
MOD:
Tråden er splittet fra "Hva er akseptabelt?" http://forum.scanair.no/showthread.php?t=68166
 
Last edited by a moderator:
Re: Hva er akseptabelt?

Så kan du være uheldig at fly er forsinket og ting begynner å lande samtidig...

Y-X = Z

Z < Y

Er det to like fly, har du plutselig bare halvparten av folka du skulle hatt.
 
Re: Hva er akseptabelt?

Ikke glem at #3 er veldig avhengig av hvor mye bagasje det er

Og for oss kunder er det totalt uinteressant om bagasjen er sen pga mange bager, få stuere på jobb, vanskelig fly å losse, for få bagasjetraller eller glatt ramp.

Støtter ellers Someones tidsrom for hva som forventes.
Bagdrop for biz bør være max 2 minutter, og pri-bags bør på båndet først.
I dag rakk jeg akkurat å dra med meg to barolo fra taxfree på OSL, og da kom kofferten. Var ute av terminalen 12 minutter etter at fest setebeltet ble slått av, noe som er høyst akseptabelt!
 
Last edited:
Re: Hva er akseptabelt?

Og for oss kunder er det totalt uinteressant om bagasjen er sen pga mange bager, få stuere på jobb, vanskelig fly å losse, for få bagasjetraller eller glatt ramp.

Husk at det fortsatter bare to hull i flyet der bagasjen skal ut fra, sunt vett skulle vel tilsi at 50 bags tar lengere tid enn 200 å losse. Så lenge strømmen av bags ut av disse hullene er mer eller mindre konstant hjelper det ikke hvor mange stuere som står på utsiden og venter... kanskje kundene kunne tenke på det noen ganger også.........
 
Last edited by a moderator:
Re: Hva er akseptabelt?

Husk at det fortsatter bare to hull i flyet der bagasjen skal ut fra, sunt vett skulle vel tilsi at 50 bags tar lengere tid enn 200 å losse. Så lenge strømmen av bags ut av disse hullene er mer eller mindre konstant hjelper det ikke hvor mange stuere som står på utsiden og venter... kanskje kundene kunne tenke på det noen ganger også.........

Godt sagt...Spiller lite rolle hvor mange stuere som står utenfor og når det bare er plass til en inne i lasterommet
 
Re: Hva er akseptabelt?

Godt sagt...Spiller lite rolle hvor mange stuere som står utenfor og når det bare er plass til en inne i lasterommet

Dette har jeg ingen peiling på, men må man vente med å kjøre inn bags til båndet til hele flyet er tømt, eller kan man, om man har personell til det og flyet er fullt av bags, kjøre inn 1-2 vogner, en annen lemper dette på båndet og sjåfør snur for å hente resten? I så fall må man jo kunne spare inn et og annet minutt

Forøvrig så støtter jeg Someones tidsangivelser.
 
Last edited:
Re: Hva er akseptabelt?

Det pleier å være egne innkjøringslag som kun henter bagasjen og kjører den inn, mens stuerne laster av flyet. De kjører som regel inn ett par traller om gangen ja, slik at man sparer litt tid.
 
Back
Top