Hvordan finne billige biletter hos SAS?

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Hvordan finner dere billige biletter hos SAS. Hos DY er det jo bare å velge lavpriskalenderen, og du får en OK oversikt som sier noe om på hvilke dager det er lavepriser. Men det er jo ikke like greit hos SAS, lavpriskalenderen blir jo oppdatert alt for sjelden. Prisene kan ofte ha gått opp, men ikke nok med det. Idag fant jeg reiser med søk på dato som var halvpris av det lavpriskalenderen opplyste.

Noen tips, til lett å kunne identifisere dager med lavepriser?

Når du søker, kan du vel velge å få opp månedsvisning? Jeg har ennå til gode å oppleve at den viser feil?

Hm, lurer på hvorfor jeg har oversett det valget. Ikke akkurat som det er skjult. Løste problemet mitt. Men får meg samtidig til å lure på hvorfor SAS har en lavpriskalender, når de har en mer presis funksjon i søket sitt...

Nå prøvde jeg søk med resultat i månedsvisning. Men de prisene de viser der, stemmer jo ikke med de når du kommer inn på neste side. Da var det betydlig dyrere. Så dommen her er at månedssøk og lavpriskalender hos SAS er totalt ubrukelig.

Problemet med lavspriskalender er etter hva jeg har forstått at prisene ikke er dynamiske og reelle, men at de kun oppdateres av og til. Data og slikt...

Det er vell snarere unntaket at lavpris kalenderen viser riktige priser synes nå jeg. Lavpriskalenderen ser grei ut, så trykker man innpå de respektive dagene så skal dem plutselig ha minimum 500 ekstra per vei.

"Merk! Priser og antall ledige seter oppdateres kun 1 gang i døgnet, visse avvik kan forekomme."

Noen som vet når tid på døgnet denne oppdateringen finner sted, altså når lavpriskalenderen er mest riktig?

"Merk! Priser og antall ledige seter oppdateres kun 1 gang i døgnet, visse avvik kan forekomme."
Dette står på lavpriskalenderen, men de har også mulighet for å gjøre vanlige søk men med mnd visning. Og selv her er det stor differanse mellom prisen som vises i kalender og i bookingvinduet.

Hmmm, dette med dataflyt og konsistens -etter det eg veit om databaser finnes det mange muligheter for å få ting til å fungere skikkelig med gode og hyppige overføringer for å nærme seg realtime -men 1 gong i døgnet? Er ikkje det litt lite -eller er det såååå komplekst hos Sas?

Back