• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvordan få vinflasker med hele hjem på fly?

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Hvordan få vinflasker med hele hjem på fly?

Har du problemer med å ta med vinflasker på fly når de må sendes i kofferten.

Her finnes svaret. Noget dyrt, men dog et godt alternativ.
Hvis det er noen der ute som lurer på hva de skal kjøpe til meg i julegave i år, kan de ta dette som et hint! :colgate:

http://reserva.no/index.php?route=product/category&path=62

God Jul!

BF:cool2

Re: Hvordan få vinflasker med hele hjem på fly?

Jeg tror jeg holder meg til det vanlige med å putte flasken i en pose og surre klær rundt. Det har gått bra i alle år. skulle det skje noe så er alikavel inholdet i kofforten mindre vært en denne spesialkofforten.

Har reist endel ganger nå, kjører også flasker i en pose inni noe klær, plasser de så godt i hardcase samsonlite'n.

Har 100% suksess rate med det så langt...

Har huset fullt av isopor bokser beregnet på vinforsendelse med post, FedEx etc. Disse midt i kofferten er 100% safe.

Men tar de sjelden med på utreisen siden mine leverandører leverer vinen i dem med UPS/ FEDEX til hotellet siden jeg handler mest i USA . Slipper også salestax i avsenderstaten. Den er ofte like høy som frakten.

Om jeg vet at jeg skal handle utenom taxfree og sende flasker i innsjekket bagasje, så har jeg med litt bobleplast og tape om jeg har plass (gidder sjelden lete etter dette på ferie) Så skaffer jeg en stor plastflaske på destinasjonen, eks. vannflaske, colaflaske e.l. som jeg deler i 2 halvdeler og putter flasken inni med bobleplast og taper godt. Da har man et "skall" som tåler ganske mye juling.

Har reist endel ganger nå, kjører også flasker i en pose inni noe klær, plasser de så godt i hardcase samsonlite'n.

Har 100% suksess rate med det så langt...
+ 1
Aldrig haft problem med denna lösning.
Och provat många gånger från Spanien...

Back