Hvordan få tak i rett koffert?

Kjetil.L

ScanFlyer Blue
Hvordan få tak i rett koffert?

En kompis fikk en nevø på besøk fra Thailand i dag. Han kom med Thai til Gardermoen, hentet feil koffert på båndet og sjekket etter det inn hos SAS til svg. Det er ingen navn eller telefonnr. i den kofferten han tok, så nå er de i villrede angående veien videre. Jeg tror de må henvende seg til de som håndterer bagasjen til SAS eller Thai men jeg finner ingenting om handlingagenter verken hos THAI, SAS eller Avinor. Noen her som kan hjelpe?
På forhånd takk.

Re: Hvordan få tak i rett koffert?

Hvis han ikke har tatt av tagen så står navnet til pax på den ihvertfall.

Hvis han har sjekket den inn på nytt på OSL, har vel eventuelle gamle tag'er (som den fløy på inn til OSL) blitt fjernet? Hadde den eventuelt hatt en tag videre til en annen flyplass i Norge, hadde den vel uansett blitt sendt dit den skulle (og det hadde kanskje blitt oppdaget på bagdrop på OSL)?

Har han ikke kontaktet noen ennå eller fått en savnet-bagasje-rapport (AHL)? Han kan ta kontakt med SAS på 815 30242 og forklare problemet, så kan han kanskje få hjelp til veien videre. Evt kan han kontakte Menzies om bagasjen til TG på 648 20829

Hvis han har sjekket den inn på nytt på OSL, har vel eventuelle gamle tag'er (som den fløy på inn til OSL) blitt fjernet? Hadde den eventuelt hatt en tag videre til en annen flyplass i Norge, hadde den vel uansett blitt sendt dit den skulle (og det hadde kanskje blitt oppdaget på bagdrop på OSL)?

Var han gjennomsjekket så kunne han kanskje gått på selvbetjent bagdrop?
Men han sjekket altså inn på nytt.

Bare ring SGH du Kjetil :) Er vel best, sikkert noen som savner kofferten sin i andre enden også!

Var han gjennomsjekket så kunne han kanskje gått på selvbetjent bagdrop?
Men han sjekket altså inn på nytt.

Da ville det i så fall vært tag'en til vedkommende som eide kofferten, og den hadde havnet på riktig sted hos riktig eier ;)

Hvis den ikke hadde tag, tilhører den vel antagelgvis noen som ikke skulle videre fra OSL.

Håpet mitt er at hans koffert ikke ble tatt av båndet og står på Osl med hans tag, da er vi halvveis i oppklaringen. Jeg har fått hans bagasjekvitering fra Thaiflighten. Noen fra Menzies her?

Det ordnet seg til slutt. Menzies svarer ikke på 64820829-30 men på -32.

Back