Hvordan er F hos Asiana? (splittet)

AndersE

ScanFlyer Blue
Her er ei oversikt over ledige F-seter per 7. juni (pluss litt oppdatert i dag). ANA ser eit tonn med seter hos LH, men USair har ikkje sett eit einaste eitt.

Det nærmaste eg har komt (etter 10-15 telefonar) er biz-seter på avganger som ligg tre-fire dagar fram i tid. Har ikkje fått nokon av opreatørane til å prøve ein long sell heller.

Dei kan sjå Asiana-seter i F, så eg lurer på om eg skal hoppe på det. Er det nokon som kan gje ei vurdering av om dei gjer god valuta for pengane?

Anders
 

Attachments

Last edited by a moderator:
Re: Ledige F-award-seter hos LH/LX (funn og status)

Jeg har vært med OZ et par ganger i F.

B747 ICN-FRA og ICN-NRT. Helt greit. Men jeg prøvde meg på lokalmaten, og tang og tare er ikke min greie. Holder meg til vestlig fôr.
 
Asiana er veldig bra i F.

Har selv en trip report her inne fra de på ICN-FRA. Let etter en kalt "Big in Japan og ingen Kim ingen kos" fra i vintet
 
Fabelaktig for ett aar siden og regner med det samme naa paa fredag...

Elsker LH , kanskje ogsaa grunnet S klasse og F lounge, men OZ var en liten knapp over
 
Jeg fløy First med LH og Asiana i mai. LH var best på lounge, pysjamas og underholdningssystem, resten syntes jeg Asiana var best på.
 
Akkurat landet med OZ i FRA, prøver å være nøytral men de ligger langt foran LH. LH er meget bra, men vi kanskje henger oss opp i Mercedes S og F Lounge. Uansett flyturen er lenger...

Fabelaktig , glad vi har booket de til MNL i oktober framfor andre alternativ .

En liten detalj jeg så... Hver gang jeg forlot toilet stakk en. Av damene innom formål oppgrade stedet..

Herlig... Og "Reidar" og fruen har bestemt oss for å benytte dem når vi blir degradert til R klasse igjen..^_^
 
En liten detalj jeg så... Hver gang jeg forlot toilet stakk en. Av damene innom formål oppgrade stedet..

Man kan jo ikke risikere skitne toaletter og særlig ikke på F. På F skal være perfekt ned til den minste detalj.
 
En liten detalj i tillegg... Da vi sjekket inn i HKG fikk vi ikke boardingpass FRA-OSL , selvfølgelig det var mer en 24 timer før... Da vi kom ut av flyet her sto de smilende med våre BP rett utenfor døra....
 
Akkurat landet med OZ i FRA, prøver å være nøytral men de ligger langt foran LH. LH er meget bra, men vi kanskje henger oss opp i Mercedes S og F Lounge. Uansett flyturen er lenger...
Mercedes S? "Limmoen" LH plukket meg opp i var av typen varevogn og de kjørte meg til samme inngang bussen kjørte til, derifra måtte jeg klare meg selv gjennom vanlige kontroller og komme meg til gaten.

Med OZ fulgte en søt liten dame meg fra innsjekkingsskranten, gjennom dedikerte kontroller uten kø og helt til loungen og tilbød seg så å hente meg der 15 minutter før avgang og følge meg til gaten.

Og ja, de danderte toalettet med nytt papirtrekk på ringen mellom hvert besøk.
 
Ja Robert, der har vi jo en forskjell ;) OZ er topp, antar det samme som SQ ... Men sistnevnte får vi vel aldri oppleve i F med DM miles..:cry:
 
Service, mat osv. er selvsagt førsteklasses, men setene synes jeg rett og slett er for harde. Var lite jeg sov, våknet opp flere ganger med ryggsmerter.
Så på long haul nattflyvninger kommer jeg ikke til å velge OZ igjen før de får nye/bedre seter.
 
OZ hadde bedre seter enn LH for meg i alle fall. Hos LH var det en sprekk midt på ryggen hvor skuldrebladene falt inn, ikke bra. Folk som har kort rygg ville antagelig ikke ha det problemet.
 
Service, mat osv. er selvsagt førsteklasses, men setene synes jeg rett og slett er for harde. Var lite jeg sov, våknet opp flere ganger med ryggsmerter.
Så på long haul nattflyvninger kommer jeg ikke til å velge OZ igjen før de får nye/bedre seter.

kinesere liker veldig harde senger, kanskje også koreanere? så mulig nye seter ikke vil være noe mykere
 
Jeg synes sengene er bedre enn gammel og ny LH , sov så godt på begge dagflightene jeg har hatt ...:rolleyes:
 
Mercedes S? "Limmoen" LH plukket meg opp i var av typen varevogn og de kjørte meg til samme inngang bussen kjørte til, derifra måtte jeg klare meg selv gjennom vanlige kontroller og komme meg til gaten.

Med OZ fulgte en søt liten dame meg fra innsjekkingsskranten, gjennom dedikerte kontroller uten kø og helt til loungen og tilbød seg så å hente meg der 15 minutter før avgang og følge meg til gaten.

Og ja, de danderte toalettet med nytt papirtrekk på ringen mellom hvert besøk.

Du vet at du kan ta deg til lounge eller terminal i Frankfurt? Du trenger ikke gå til og vente ved gate til neste fly, du har mange muligheter

Det varierer jo hvilken bil de bruker. Jeg har hatt S klasse, Porsche Cayenne, Panamera og en Mercedes Van. Poenget er vel at du slipper buss, som du sikkert vet, er det lite med busser i ICN :rolleyes:

Skal du til USA, kommer du på ICN inn i en evinnelig suppe uansett klasse. Reiser du ut av Frankfurt, er det ingenting som slår F terminalen til LH Ifm avgang

Det kommer jo også an på situasjonen, hvilken lounge etc. Lufthansa har dessverre mange restriksjoner på hvor i Frankfurt man får tilgang, etc.

Når du er i F loungene og terminalen til LH, har du en assistent som henter deg når det er på tide å komme seg til avgangen. Sjåføren din vil kjøre deg ut til flyet, bære kofferten din (med eller uten innebygd bagasjelapp) og putte den i hattehyllen.

F Loungen til Asiana var en av de dårligste jeg har vært i.

Konklusjonen er at når det gjelder F, er det ingen (inkludert SQ) som har ett perfekt produkt som har alt.
 
Last edited:
Når du er i F loungene og terminalen til LH, har du en assistent som henter deg når det er på tide å komme seg til avgangen. Sjåføren din vil kjøre deg ut til flyet, bære kofferten din (med eller uten innebygd bagasjelapp) og putte den i hattehyllen.

I LH F lounge i MUC fikk jeg ingen assistent som hentet meg, jeg måtte passe på tider selv. Er det ikke bare i F terminalen man får personlig assistent?
Sjafør fra F terminal var heller ikke med inn i flyet for å putte kofferten i hattehyllen.
 
Back
Top