Hvordan er C klasse på SQ 772?

apeks

ScanFlyer Silver
Hvordan er C klasse på SQ 772?

Sitter å pusler litt med planlegging av en DM tur til Bali neste år og har omsider funnet et alternativ med SQ 777-200ER involvert på de fleste strekningene.

Hvordan er C klasse her i forhold til for eksempel LH sin gamle C klasse ?
Ser ut som de ikke har helt flate seter de heller på 772 ?
Bedre servering enn LH ?

Re: Hvordan er C klasse på SQ 772 ?

Disse har vel de gamle spacebedsene, som nå begynner å bli noe utdatert. Veldig liten tv skjerm i stolen foran deg og setet sklir ned slik som LH og SK sine gjør.

Serveringen pleier å være ok. Ikke så stor forskjell mellom LH og SQ sin biz servering, men kvaliteten på drikkevarene er bedre, og SQ sin Biz lounge på SIN er en av de beste jeg har vært i.

Så du kan trygt velge SQ hvis du er så heldig å finne ledige seter med dem.

BF:cool2

Re: Hvordan er C klasse på SQ 772 ?

Jeg skal fly nettopp denne ruten om eksakt en måned i samme klasse. Jeg kan gi deg en oppdatering da.

Re: Hvordan er C klasse på SQ 772?

Drar denne opp igjen, siden jeg har oppdaget noe jeg ikke helt skjønner her med seter på C.

Har bestilt til sommeren blant annet CPH-SIN og SIN-IST i C.
Så er jeg inne og bestiller seter på SQ sine hjemmesider.

I følge Seatguru har SQ kun 2 versjoner av 777-200ER.

Det er versjon 1 som har spacebeds. Også er det versjon 2 som har flatbeds.
Utfra setekartene når jeg bestiller seter er det definitivt versjon 2 som er satt til sommeren både fra CPH-SIN og SIN-IST.

Lett å kjenne igjen blant annet på rader som er 11-16 og også sete antall og galley plassering stemmer.

Så altså.
Er dette en feil på Seatguru eller er det faktisk flate senger på Versjon 2 av 777-200ER hos SQ ?

Trodde ikke 200ER hadde flate senger nemlig.
Så er litt forvirret her..........

Men er jo lov å håpe !!!! :)

Noen har ny regional C. Dvs ala LH sin nedoverbakke. De er vel endel bedre enn de gamle setene, men ikke som 77W setene.

Noen har ny regional C. Dvs ala LH sin nedoverbakke. De er vel endel bedre enn de gamle setene, men ikke som 77W setene.

Ja, men versjon 2 har i følge Seatguru HELT flate senger..........
"competely horizontal".

På SQTalk har man en tråd om att SQ håller på med en retrofit. Med lite tur får du samma säten som på 77W.

du kan også se beskrivelse og bilder på singaporeair.com

Nja.
Står ikke hvilken config de bruker på hvilke ruter.
Bare at det er en 777-200ER.

Det som gjorde at jeg stilte spørsmålet er jo at det i følge Seatguru er 'flatbeds' på denne versjonen og jeg synes det virker for godt til å være sant.
Spesielt Siden jeg ikke trodde SQ sine 777-200ER hadde dette.

Det er det jeg forsøker å finne ut av om er riktig, eller om det rett og slett er en feil hos Seatguru :)

Nja.
Står ikke hvilken config de bruker på hvilke ruter.
Bare at det er en 777-200ER.

Det som gjorde at jeg stilte spørsmålet er jo at det i følge Seatguru er 'flatbeds' på denne versjonen og jeg synes det virker for godt til å være sant.
Spesielt Siden jeg ikke trodde SQ sine 777-200ER hadde dette.

Det er det jeg forsøker å finne ut av om er riktig, eller om det rett og slett er en feil hos Seatguru :)

Dette er nok en feil hos seatguru. De er i mange tilfeller helt på jordet og flere av setekartene de har er gamle og utdaterte. Beste er å bruke flyselskapets egne setekart :) Når det er sagt, så skal det nevnes at det går rykter om oppgradering av 777-200ER flåten med gamle 'Sparecebeds' til 77W/A388 sine business seter. Kan jo alltids håpe på at seatguru allerede har klart å legge ut nytt setekart ;)

Dette er nok en feil hos seatguru. De er i mange tilfeller helt på jordet og flere av setekartene de har er gamle og utdaterte. Beste er å bruke flyselskapets egne setekart :) Når det er sagt, så skal det nevnes at det går rykter om oppgradering av 777-200ER flåten med gamle 'Sparecebeds' til 77W/A388 sine business seter. Kan jo alltids håpe på at seatguru allerede har klart å legge ut nytt setekart ;)

Er redd for at det er en feil hos Seatguru ja.
Det hadde vært helt perfekt i så fall med nye flate seter før Juli.
Jeg håper at Seatguru har rett og er litt forut for sin tid.
hehe.

Og der fikk jeg jaggu mail om seat change.
Nå har SQ satt inn "refitted" 777-200ER på hjemreisen vår i Juli fra Singapore til Istanbul. Konfig: 1-2-1 :colgate:

Noen som vet om de skal ta alle 777-200ER og eventuelt når det skal være ferdig ?

Utreisen vår som er CPH-SIN er i begynnelsen av Juli og jeg håper i det lengste å få mail om en seat change der også.
Den står fortsatt oppført med 777-200ER og gammel config/spacebeds.

Fly SIN-CPH sist uke og det var definitivt ikke flatbeds på C. Håper de bytter seter og IFE før du skal fly. SQ imponerte ikke på denne flighten.

Back