Hvordan er Berlin-Schönefeld?

ValdaIsaksson

ScanFlyer Blue
Hvordan er Berlin-Schönefeld?

Jeg skal flyve til Berlin i juni, og havde nu håbet på at flyve via Brandenburg, men det kommer så ikke til at ske.

Nogen, der ved hvordan Schönefeld er? Jeg går ud fra at den er gammel og slidt, men ellers hvordan?

Og hvordan med transport ind til Kürfurstendamm i Berlin? Tog evt? Hvor meget koster det, og hvor lang tid tager det?

SXFer liten og grei. Men ikke noe sted man gidder å oppholde seg. Du går et kort stykke til jernbanestasjonen og tar tog inn til Berlin. Husker ikke prisen, men ikke spesielt dyrt. Taxi til samme området er under 40 euro mener jeg å huske.

Re: Hvordan er Berlin-Schönefeld?

Enkeltbillett koster 3 euro, reisetiden til Zoo er 35-45 min. med toget (RE)

www.bvg.de inneholder alt du trenger å vite om kollektivtrafikken i Berlin

Hvis ingenting er endret de siste 4 årene kan du bruke periodepass på toget fra SXF. Hvis du reiser som turist til Berlin vil du gjerne farte litt rundt med kollektivtransport uansett, og da kan et periodekort kanskje lønne seg ;) Vi kjøpte ukepass på automat på stasjonen ved SXF. I motsetning til flyplassbygging forstår disse berlinerne seg absolutt på effektiv og behagelig kollektivtransport :p

Hvis ingenting er endret de siste 4 årene kan du bruke periodepass på toget fra SXF.

Stemmer - man må ha tre soner (A+B+C) for å få med flyplassen, men kan være lønnsomt litt avhengig av hvor lenge man er der. Sone C gir også mulighet for å ta S-bahn til Potsdam. Det finnes også et par turistkort, WelcomeCard og CityTourCard (som har varierende gyldighet), koster litt mer enn standard dagskort, men inkluderer rabatter på en rekke museer m.v.

Alt står på http://www.bvg.de/

Stemmer - man må ha tre soner (A+B+C) for å få med flyplassen, men kan være lønnsomt litt avhengig av hvor lenge man er der. Sone C gir også mulighet for å ta S-bahn til Potsdam.

Det kan godt stemme. Kjenner ikke soneinndelingen i Berlin, men tenkte å tilføye at man dessuten kommer seg til Sachsenhausen konsentrasjonsleir i Oranienburg med S-Bahn.

Og flymuseumet på Gatow (holdeplass "Kurpromenade (Berlin)") er i sone C.

Back