Hvordan endte det for den store datafeilen for LH i 2009?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=585066
"Business-billett til USA: 4 kroner og 50 øre!
Datablemme ga superrabatt hos Lufthansa"

Begge sider nektet å gi seg. Lufthansa sa kundene måtte skjønne det var en datafeil og flere som hadde fått bekreftet billett sa de trodde det var et spesieltilbud og nektet å gi seg.

Er det noen som vet hvordan denne saken fra 2009 endte? Har søkt, men fant ikke noen tråd på det her.

Lufthansa kansellerte de aktuelle billettene og svarte ikke på brev. Mao; nothing happened.

Jeg kanselerte selv bare minutter etter bestilling. For min del var det mer en "se om det funker".
Fikk ett stk rekomandert brev i posten om at det ikke var ett reelt tilbud, og ett stk voucher på 690,- som "plaster på såret".

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=585066
Lufthansa sa kundene måtte skjønne det var en datafeil og flere som hadde fått bekreftet billett sa de trodde det var et spesieltilbud og nektet å gi seg.

Saken her var jo at dette var rett og slett ikke sant og mer eller mindre forsøk på light svindel. De som nektet mest å gi seg var nok de som var temelig sikre på at dette var en datafeil. Det er slike forbrukere som ødelegger for de gangene hvor faktisk leverandøren har feil.

Saken her var jo at dette var rett og slett ikke sant og mer eller mindre forsøk på light svindel.
Med andre flyselskaper som annonserer reiser til 1 kroner så kan noen faktisk ha handlet i god tro her, men de fleste ville selvsagt utnytte noe de skjønte var en feil.

Med andre flyselskaper som annonserer reiser til 1 kroner så kan noen faktisk ha handlet i god tro her, men de fleste ville selvsagt utnytte noe de skjønte var en feil.

Enig, men som vi her inne vet så var ikke dette alltid tilfellet ;) og det bryter det vel på moralen løs?

"Jeg har aldri flydd first eller business, men sjekker jevnlig om det kommer supertilbud på first til Sør-Amerika. Og plutselig så slo det til.".
Tror ikke så mange ville trodd på den forklaringen.

Jeg kanselerte selv bare minutter etter bestilling. For min del var det mer en "se om det funker".
Fikk ett stk rekomandert brev i posten om at det ikke var ett reelt tilbud, og ett stk voucher på 690,- som "plaster på såret".

Jeg fikk booket to reiser, men kansellerte ingenting. Fikk, som Cedlind, et brev i posten og en voucher på 690 kroner som plaster på såret....ikke at jeg hadde store forhåpninger i utg.punktet, men fikk egentlig mer enn forventet.

Jeg fikk booket to reiser, men kansellerte ingenting. Fikk, som Cedlind, et brev i posten og en voucher på 690 kroner som plaster på såret....ikke at jeg hadde store forhåpninger i utg.punktet, men fikk egentlig mer enn forventet.

Samme her. Men var det noen som fikk refundert de 4,50 kr + 50 kr i bookinggebyr LH hadde trukket for billettene? :p

Er i alle fall payback-time i påsken når man skal ut på tur med LH i F :stir

Last edited:
Fikk også en kode som gav 690 kr i rabatt. Hadde håpet at LH skulle komme med et tilbud om å reise for ca 10 000 nok, det gjorde de ikke, istedet tilbød US det for 8700 nok.;)

Jeg fikk også et brev, men ingen voucher. Da jeg sendte inn en forespørsel om hvorfor jeg ikke hadde fått dette samtidig som andre i samme situasjon hadde blitt gitt det, var svaret at de "ikke kjente til at det hadde blitt gitt noen rabatter."

Merkelig.

Back