• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvordan bruke 9400 M&M poeng?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Har prøvd å finne noe fornuftig bruk for 9400 Miles&More poeng som snart forsvinner. Det eneste jeg finner er at det kan brukes som 28 euro i et par taxfree-butikker. Problemet er at dette krever et fysisk kort og det har Lufthansa enda ikke klart sende meg. :(

Noen forslag?

Last edited:
Hei,
Vet du kan få tak i "Milage Bargains " på M&M hjemmesider, diverse destinasjoner fra/til Tyskland fra 5000 poeng. Har selv brukt dette på en T/R Berlin-Paris.

Hei,
Vet du kan få tak i "Milage Bargains " på M&M hjemmesider, diverse destinasjoner fra/til Tyskland fra 5000 poeng. Har selv brukt dette på en T/R Berlin-Paris.
Takk, men for en bonustur Berlin-Paris ser det ut til at de tar 1877 NOK i "Taxes and fees" så det er liten grunn til å reise via en tysk by uten gjennomgående billett.

I tillegg er de billigste bonusturene kun for denne og neste måned. Jeg er helt fullbooket et stykke fremover.

Har prøvd å finne noe fornuftig bruk for 9400 Miles&More poeng som snart forsvinner. Det eneste jeg finner er at det kan brukes som 28 euro i et par taxfree-butikker. Problemet er at dette krever et fysisk kort og det har Lufthansa enda ikke klart sende meg. :(

Noen forslag?

Hvis du kan registrere kort nummeret ditt manuelt når du står i en Heineman butikk, f.eks i FRA, så vil nå jeg tro at du kan kjøpe med kortet ditt "manuelt"?! :)

Hvis du kan registrere kort nummeret ditt manuelt når du står i en Heineman butikk, f.eks i FRA, så vil nå jeg tro at du kan kjøpe med kortet ditt "manuelt"?! :)
Bare oppgi et nummer uten å vise noe? Hva er det som får deg til å tro at det kan fungere?

Jeg har gjort det ved kjøp, eksempelvis før jeg fikk M&M kortet i posten. Hadde da selvfølgelig kort nummeret tilgjenglig. :)

Har fått en strafferunde på MUC takket være forsinkelse med SAS, men klarer rett og slett ikke finne noe jeg kunne tenkt meg til 20-30 euro på noen butikker på Terminal 2. Tror jeg mangler et shopping-gen. :D

Robert, håper du får håndhilse på min kone en dag.. Da får garantert overført shopping gener..;):colgate:

Er det ikke Heinemann som driver tax-free på OSL? Noen muligheter for å benytte M&M poeng der ?

Er det ikke Heinemann som driver tax-free på OSL?
Jo
Noen muligheter for å benytte M&M poeng der ?
Nei, det er kun i deres butikker i Tyskland og Østerrike man kan bruke poeng.

Skal snart til Tyskland igjen så jeg får prøve å forberede meg litt mere denne gangen og ikke bare tro jeg kan dumpe over noe jeg ønsker å kjøpe.

Back