Hvoran få best mulig flypris/pakkepris?

BraathensSafe1985

ScanFlyer Silver
Hvoran få best mulig flypris/pakkepris?

Hei :-)

Hvordan vil dere si er den beste muligheten for å opnå biligst mulig flypris / pakkepris ?

* Bestille gjennom flyselskapet sin hjemmeside

* Bestile gjennom søkermotor for reiser ( slik som for eksempel ebookers.no )

* Bestille gjennom online reisebyrå med hjelp av personal som setter opp reisen for deg ?

Jeg snakker her om enkeltreiser t/r men også om pakkereiser med muligens flere destinasjoner.

Har vel fått et intrykk av å bestille direkte fra flyselskapet sin side får jeg billigst biletter, mens å bestille fra online reisebyrå så blir det mye dyrere ... Samtidig føler jeg at det på større turer er tryggest at noen proffesjonelle setter sammen turen ...

Hva er det en må være opps på med de forskjellige mulighetene ?

Takker for hjelp

Re: Hvoran få best mulig flypris / pakkepris ?

wideroe.no er et bra sted å starte. For flere stopp, velg avansert søk.

Norwegian, Ryanair etc på de respektives hjemmesider.
Sjekk også ut nettverksselskapenes hjemmesider for kampanjer.

Anbefaler alltid Momondo.com. Den siden sammenligner de aller fleste online reisebyrå, nettverksselskapene sine sider, og Ryanair, Norwegian o.l ;)

Jeg bruker ofte ITA Software for å søke fram forskjellige priskombinasjoner. Der kan man legge inn flere flyplasser i "departing from"- og "destination"-feltene og har således større sjanse for å finne lavere priser. Ettersom ITA Software ikke lar oss foreta selve bookingen pleier jeg ofte foreta den hos Widerøe dersom jeg finner igjen samme priskombinasjon der.

Det er aldri sånn at én bestemt metode alltid er den beste. Leting her og der er nøkkelen.

Prøver å finne beste pris NUE-OSL (26/4-12/5) og momondo finner de beste prisene(50 euro under itasoftware) og viderefører meg til selskaper som Travelgenio og Bravofly. Men når man søker om erfaringer med disse selskapene så er det masse advarsler om at disse driver med svindel osv, er virkelig Momondo så useriøst?

Personlig liker jeg godt Kayak. Prøvde for moro skyld å søke ruta jeg skal til å booke hos både Kayak, Momondo, Widerøe og ITA. Var bare Kayak som fant AirAsia. Må likevel si at Widerøe imponerer med itinerary som inkluderer innenriksleg i Burma (selv om de ikke finner samme innenriksstrekning enkeltstående).

Er det ikke slutt på at tjenester av type Momondo, Kayak, etc kan hente priser fra Ryanair etter at de begynte med captcha?

Men når man søker om erfaringer med disse selskapene så er det masse advarsler om at disse driver med svindel osv, er virkelig Momondo så useriøst?

Problemet med disse nettbyråene er flere, men det er ikke direkte svindel. Du får en billett som er gyldig som en hvilken som helst annen. Når du søker gjennom disse så finner du ofte veldig billige priser, men de er ofte cachet (og Momondo, Finn, etc cacher disse igjen) og kan allerede være borte når du kommer til "checkout". Videre så legger de på ulike tilleggstjenester automatisk som man ikke trenger, og å kontakte de på f.eks. telefon ved spørsmål, uregelmessigheter eller endringer koster mye.

Er det ikke slutt på at tjenester av type Momondo, Kayak, etc kan hente priser fra Ryanair etter at de begynte med captcha?

Det går an å finne Ryanair, det er en del nettbyråer som f.eks. Bravofly som kan booke Ryanair.

Re: Hvoran få best mulig flypris/pakkepris?

Min erfaring er at det ikke finnes noe godt alternativ for alle reiser. Hvor det er best å booke, avhenger helt av tidspunkt, destinasjon og tilfeldigheter. Spesielt om man tenker å kombinere flybilletter med f.eks. hotellrom. Og selv når man finner det "billigste" og beste alternativet, er sjansene store for et eller annet sted har en form for prisgaranti e.l. som kan senke prisene ytterligere.

De kanskje beste reisene, har jeg bestilt på expedia.com eller orbitz.com. For en del reisemål, USA generelt, Las Vegas spesielt, kan de gi store rabatter for å bestille fly og hotell samtidig.

Jeg har sett eksempel på at man kan fly OSL-LAS tur/retur og bo 14 dager på hotell for mindre enn hva det er mulig å booke hotellrommet alene for. Er man f.eks. utkikk etter et rom på Aria i Las Vegas første uka i juli, selger Expedia det billigere bundlet med en round-trip fra LAX enn hotellrommet alene.

En gang jeg var på utkikk etter impuls weekendtur (fra SEA) til Las Vegas var jeg i ferd med å slå det fra meg fordi flybillettene kostet skjorta. Helt til jeg gjorde noen pakkesøk. La jeg til en overnatting på Venetian siste natta i Las Vegas, ble totalprisen lavere enn flybillettene alene. Forstå det den som kan.

En annen personlig favoritt, er all-inclusive resorts om man reiser alene. Det er begrenset hvor mye dyrere rom kan være for all-inclusive enn rom uten måltider med tilsvarende standard. Forskjellen er det at steder med all-inclusive gjerne tar mindre betalt om det er bare en på rommer. Noe som igjen kan bety at man får all-inclusive billigere enn andre rom av tilsvarende standard. Da kan jeg leve med buffetkøene for turer med 3-4 overnattinger. Jeg gidder uansett ikke å spise fancy mat om jeg reiser alene.

Back