Hvor viktig er Norge for KLM?

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ganske så viktig, skal vi tro ho Anna ... ;)

On KLM’s monopoly routes, six of the top 14 (as measured by weekly frequency) are in the UK, with Aberdeen, Glasgow, Humberside, Manchester, Newcastle and Norwich all served at least four times daily. KLM also has a monopoly on six routes to Germany (Bremen, Cologne/Bonn, Dűsseldorf, Hanover, Nuremberg and Stuttgart) and five to Norway (Bergen, Kristiansand, Oslo Torp, Stavanger and Trondheim).

http://www.anna.aero/2008/09/12/klm...er_2008_anna_aero_newsletter&utm_medium=email

...at de ikke har konkurranse på disse norske rutene er vel åpenbart siden det primært er feed-ruter til Schiphol som hub? Vår egen KGL er egentlig minst like flink til å sjonglere med offentlige kjent tall ;) Hadde vært mye mer interessant å vite hvor viktig rutene til norge er i kroner og øre...

Hvor mye KLM tjener på disse rutene er aldri blitt offentligjort.

MEN

KLM har ved flere anledninger utalt at Norge er tredje mest innbringende markedet i Europa etter Nederland og UK.
KLM har også medelt at nordmenn står for en overlegen del av forretningstrafikken til KLM ut og inn av skandinavia. i 2006 reiste over 1 million nordmenn over AMS. Siden den gang har tallet bare økt.

Selv tror jeg bare det er et tids spørsmål før KLM kommer til Ålesund og Rygge.

Har hørt hørt noen fugler som har sunget at KLM har snakket om å starte sommerrute til TOS i løpet av neste år...er kommet et skriv til RFLY om handling..så hvem vet..

Ålesund må vel være veldig aktuelt med sine mange reisende innen maritime næringer som skal ut i den store verden. Har hørt at SAS-direkte-flyet til CPH har blitt meget populært blant disse, i hvert fall.

Det er ingen tvil om at Norge er et særdeles viktig marked for KLM.

For et års tid siden så hadde KLM alene 26% av det totale Busines markedet ut av Norge.
Etter hva jeg har forstått så er det spesielt OSL og SVG som er de virkelig store, og det er vistnok blandt de beste destinasjonene i Europa.

S

Ålesund må vel være veldig aktuelt med sine mange reisende innen maritime næringer som skal ut i den store verden. Har hørt at SAS-direkte-flyet til CPH har blitt meget populært blant disse, i hvert fall.

Sunnmøringene presset på da KLM åpnet TRD, for å få det flyet til å mellomlande i AES, men det ble ikke aktuellt for KLM.

Det er ingen tvil om at Norge er et særdeles viktig marked for KLM.

For et års tid siden så hadde KLM alene 26% av det totale Busines markedet ut av Norge.
Etter hva jeg har forstått så er det spesielt OSL og SVG som er de virkelig store, og det er vistnok blandt de beste destinasjonene i Europa.

S

Feil, for vi har vissnok ikke et business marked i Norge;)

Og snart har LH ruter fra hvert eneste avhull i Norge til FRA slik at man kan komme seg ut i verden med en skikkelig allianse. Pass paa, KLM, snart har dere en verdig konkurrent

KLM er dyktige og leverer ett bra produkt til store deler av Norge, kan vi ikke bare være enige om det?

KLM er dyktige og leverer ett bra produkt til store deler av Norge, kan vi ikke bare være enige om det?

Vi kan vaere enig om at nordmenn er utrolig kjipe og ikke har noen som helst problem med aa sitte i fly som er trangere enn charterfly. Der stopper det.

kanskej det skyldes det norske filmen..eller va det revyen.. KLM gutta.. den gjorte vel god reklame for flyselskapet...

Vi kan vaere enig om at nordmenn er utrolig kjipe og ikke har noen som helst problem med aa sitte i fly som er trangere enn charterfly. Der stopper det.

Jada, vi vet jo alle at 31 tommer er mye mindre plass hos KLM enn hos LH og BA.

Jeg har alddri skjønt problemet mange av dere har med KLM. Når jeg reiser, både privat og i jobbsammenheng, er det gjerne pris og greie rutetider som gjelder. Da kommer ofte KLM godt ut, og jeg velger dem.
Da sitter jeg bak, og får omtrent det jeg forventer, og jeg har aldri opplevd å få dårlig service hos dem!

VC-10

Enig med VC-10 her, har kun fløyet med KLM i Europa, men har ingen ting å klage på . AF derimot....

Ok, ja. Etter å ha tilbragt en natt denne uken på Thomas Cook Airlines må jeg si jeg er svært uenig med deg, men jeg gidder å krangle.

Back