Originally posted by sk931
Edit: ogsaa interessant at det er en Hercules i baggrunden.....givet et godt billede
af hvor gamel modellen til Hercules egentlig er....maa bestemt naerme sig 50 år
Hilsen Ole
Originally posted by mach.86
Kan nevne et tillegg til inlegget over at DC-4 har runde/ovale cabin vinduer. Som nevnt over har DC-6 trebladet propell, mens DC-7 hadde firebladet propell. Både DC-6 og 7 hadde kvadratiske vinduer i cabinen. Når det gjelder DC-5 finnes det ikke flere igjen av disse. Det ble kun produsert 12 stykker hvorav alle har havarert eller blitt hugget.
Originally posted by FBU 4EVER
DC-5 var en førkrigsmaskin med høy vinge og to motorer. Første passasjerfly med nesehjul var det visst også.
Originally posted by ANX
Constellation hadde samme type motorer, og fikk nickname: "The world's finest three-engine airliner".
Originally posted by Desk pilot
Etter litt surfing på nettet fant jeg at DC-4 hadde sin første flygning i 1938 mens DC-5 hadde sin første flygning i 1939. De to modellene ble mao. utviklet samtidig med DC-4 et lite hestehode foran.
Originally posted by Erik Geicke
Hvis jeg ikke er helt på jordet her, så tror jeg KLM var det eneste selskapet som
fløy DC-5.
Tror de er ett av de selskapene som har flydd alt fra DC-1 til DC-10.
Erik.
Originally posted by Erik Geicke
Hvis jeg ikke er helt på jordet her, så tror jeg KLM var det eneste selskapet som
fløy DC-5.
Tror de er ett av de selskapene som har flydd alt fra DC-1 til DC-10.
Erik.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.