Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

finnes det noen nettside som regner ut hvor mye poeng jeg får for enkelte reiser
tenker på Air Canada (business MUC-YYZ og Singapore Airlines (business MUC-MAN)

Last edited:

finnes det noen nettside som regner ut hvor mye poeng jeg får for enkelte reiser
tenker på Air Canada (business MUC-YYZ og Singapore Airlines (business MUC-MAN)

Antall miles pr. segment rundet opp til nærmeste hundre multiplisert med opptjeningssatsen til bookingklassen.

Antall miles finner du f.eks. på www.gcmap.com. Opptjeningssatsen finner du på SAS sine Eurobonus sider og velg flyselskapet det gjelder. Det vanligste er 200% (First og høy business), 100% (lav business og høy economy) og 25% (lav economy). Det finnes andre varianter også som 50% og ingen opptjening på enkelte bookingklasser.

Hvor mange poeng får jeg bangkok - krabi. Og phuket-bangkok? Skal fly thai i economy Y.
Et EBG og et EBB kort.

Hvor mange poeng får jeg bangkok - krabi. Og phuket-bangkok? Skal fly thai i economy Y.
Et EBG og et EBB kort.

Du får 600 poeng pr vei. Ingen ekstra poeng for EBG da du ikke flyr SAS group.

Hei,
-hva kan man tjene på turer bestilt av United og operert av United Express i L og K?
-hva kan man tjene på turer bestilt av United og operert av AMTRAK i L og K?

Hei,
-hva kan man tjene på turer bestilt av United og operert av United Express i L og K?

17 mai 2013
Washington - Albany
UA 5745 E Economy Discounted
Basic Points
600

Dette var en United Express flight. 100% (minimum 600 poeng)

Amtrak opptjener du ikke EB-poeng på.

Hei,
-hva kan man tjene på turer bestilt av United og operert av AMTRAK i L og K?

L og K gir minimum 600 poeng, så kommer an på distansen.

Om Amtrak gir EB poeng (selv om det er tog for fly) er jeg mer usikker på.

Takk, skal fly 709 og 774 miles så det blir kanskje 2*800 poeng da.

Skjønner at det er poengløst å snakke om tog på dette forumet.

Takk, skal fly 709 og 774 miles så det blir kanskje 2*800 poeng da.

Skjønner at det er poengløst å snakke om tog på dette forumet.

Stemmer

Og det gis ikke Eurobonuspoeng med tog. Grunnregelen med codeshare er at det er operating carrier som teller og Amtrak er ikke Eurobonuspartner

Eurobonus kalkulator

Hei, skal fly OSL-FRA-ORD-MCO og samme tilbake med Lufthansa business (p booking klasse)

Hvor finner jeg ut hvor mange bonuspoeng jeg tjener opp her med Eurobonus Sølv?

Re: Eurobonus kalkulator

Du må bruke gcmap eller andre lignende tjenester og finne distansene i antall miles:

Ingen bonus for sølv når du flyr Lufthansa og P er billigbusiness hos Lufthansa så bare 100% opptjening

Avstandene er som følger:
OSL-FRA: 710 -> 800 poeng
FRA-ORD: 4343 -> 4400 poeng
ORD-MCO: 1005 -> 1100 poeng

Siste strekket er vel med United, men bør ikke ha noe å si, med mindre P hos Lufthansa på UA codeshare oversettes til en helt annen klasse

Så 6300 poeng per vei? Jeg klager ikke jeg;) Samme om det er billig business. Samme seter og service. Får prøve 747-800 og de nye setene;)

Helt greit på bryllupsreise det.

Noen som kan finne ut av hva denne reisen vil gi av poeng ? Lufthansa flyr, men SK billett booking klasse L

SK 661 Copenhagen Kastrup - Munich MUC L
SK 3394 Munich MUC - Mumbai L
SK 3393 Chennai - Frankfurt FRA L
SK 8574 Frankfurt FRA - Copenhagen Kastrup L

Gir det noe ekstra hvis en er EBG ?

Noen som kan finne ut av hva denne reisen vil gi av poeng ? Lufthansa flyr, men SK billett booking klasse L

SK 661 Copenhagen Kastrup - Munich MUC L

SK 3394 Munich MUC - Mumbai L

SK 3393 Chennai - Frankfurt FRA L

SK 8574 Frankfurt FRA - Copenhagen Kastrup L

Gir det noe ekstra hvis en er EBG ?

Den første flighten CPH-MUC er operert av SAS. Så det skal være vanlig opptjening + EBG bonus så 1250 poeng

Ingen EBG bonus for flighter operert av LH og L er 25% klasse så skal bli henholdsvis 1000, 1200 og 125 poeng

Den første flighten CPH-MUC er operert av SAS. Så det skal være vanlig opptjening + EBG bonus så 1250 poeng

Ingen EBG bonus for flighter operert av LH og L er 25% klasse så skal bli henholdsvis 1000, 1200 og 125 poeng

SK marketing L-klasse mappes til LH operating T-klasse, just for the record, uansett er det 25% opptjening som someone skrev.

Back