Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

45 k for 3 rabatterte Businessbilletter med TK? Eller var det C-klasse? På hjemmesidene til Turkish ligger det massevis av billetter OSL - BKK til ca kr 11.000,-. Om ikke Orkide vil selge deg disse så forsøk f.eks Reisebazaar i Oslo.

Ok takk for tipset TriStar da skal jeg sjekke der..

Thai air eurobonus poeng?

Jeg kjøpte meg gjennomgående bilett hos reisebyrå med Thai Air til Chiang mai fra Oslo via Bangkok. Osl-bkk med klasse V og bkk til Chiang mai med klasse M. Jeg registrert eurobonus ved bestilling. Spørsmålet mitt blir er at jeg har allerede fått registrert poeng på eurobonus konto min på ruten bkk- Chiang mai for over en uke siden. Forsatt ikke poeng for ruten osl- bkk. Er det ikke poeng på klasse V? Retur tilbake til Oslo skjer med klasse Q og håper jeg får poeng på returen.

Re: Thai air eurobonus poeng?

Jeg kjøpte meg gjennomgående bilett hos reisebyrå med Thai Air til Chiang mai fra Oslo via Bangkok. Osl-bkk med klasse V og bkk til Chiang mai med klasse M. Jeg registrert eurobonus ved bestilling. Spørsmålet mitt blir er at jeg har allerede fått registrert poeng på eurobonus konto min på ruten bkk- Chiang mai for over en uke siden. Forsatt ikke poeng for ruten osl- bkk. Er det ikke poeng på klasse V? Retur tilbake til Oslo skjer med klasse Q og håper jeg får poeng på returen.
Nei, V gir ikke poeng. Q gir 100%.

http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/Thai-Airways-Intl/

Poengberegning codeshare

Noen som har peiling på om dette vil gi grunnpoeng, qualiflying flight og ev hvor mange poeng??

SK1586 Barcelona (Terminal1) - København (Terminal3)
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Airbus Industrie A320-100/200
Mellomlanding i:København

SK2884(KF) København (Terminal3) - Trondheim
Flys av: Blue1 Flytype: Boeing 717

SAS Pluss

Re: Poengberegning codeshare..

Ja, Blue1-flighter gir normal SAS-opptjening, inkludert bonuser, kvalifiserende flight osv. Antall poeng står på sas.no.

Re: Poengberegning codeshare

Hmm, SAS sine sider klarer ikke å beregne poeng på denne flighten. Var innom Eurobonussidene og fant ikke Blue1 nevnt noe sted i forbindelse med opptjening... .?

Poengberegning codeshare

Blue1 opererer ikke på eget flightnummer lenger. Derfor finner du dem heller ikke i tabellene.

Sikkert derfor SAS.no ikke klare å gi noen poeng her da. I og med at det kommer opp med at flighten er operert av Blue1....,..

Så på en flight til Lisboa i dag også, ene veien skulle opereres av Jettime og det var umulig å beregne poeng. Vanlig SK flightnr, 4XXX, tror jeg.

Eg skal fly Edelweiss Air NRT - ZRH i sommar, på ein LX-codeshare flight. Er det nokon som veit om dette gir EB-poeng eller ei?

Turen er gjennomført, og fire dager seinare tikket det inn 1525 poeng for LX8947-flighten som var gjennomført av Edelweiss. Eg vart veldig positivt overraska!

Re: Bonuspoeng på rabbaterte business biletter m Turkish

Jeg skal reise i Januar 2014. Har vel egentlig ikke bestemt meg om jeg skal bruke EB eller Royal Orchid Plus (Har sølv der) ennå. Men ok takker så mye for svarene her..da vet jeg at Orkide Ekspressen ikke er helt på jordet her .

Dersom du vurderer å bruke Royal Orchid Plus kan dete være lurt å lese denne først, samt merke seg at TG max gir 125% i business class:
http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/airlines-booking-class-codes-chart.htm

Hvis du skal fly i januar 2014 ville jeg sjekket pris hos SAS med 200%, da jeg forventer at du havner under 45K for 2 voksne og ett barn på business til Bangkok, samt at du her også får sølv bonus.

Last edited:
EB-poeng hos SQ

Driver og ser på en t/r reise til SIN i september.
Dersom jeg booker via sas.no kommer det opp at jeg vil få 13400 EB-poeng, noe som gjør at jeg kommer et nivå høyere, og vel så det. Bookingklasse der er oppgitt til K
Booker jeg derimot samme billett på SQ's egne sider er bookingklassen N og Q på SQ-flightene. Disse gir ikke poeng.

Har sas.no feil, eller gir det mpoeng der firdi det er codeshare på ruta?

Re: EB-poeng hos SQ

Uten å ha kontrollert nøye tipper jeg at SAS regner ut poengene som om det var en SAS-flight (dvs. etter soner), og ikke som en SQ-flight (miles). SAS websider har aldri vært pinlig nøyaktige på det meste.

Når man booker code-share skal man også passe meget godt på å ikke bli lurt. Det er operating carrier som gjelder, og selv om man kjøper en S klasse hos SAS så kan det bety V klasse hos den andre part, dvs. man får opptjening for V hos XX og ikke S hos SK. (Dette var et stort problem med SK-LH før)

Last edited:
Re: EB-poeng hos SQ

Har sas.no feil, eller gir det mpoeng der firdi det er codeshare på ruta?

Är det codeshare så är det den koden som du får från SQ som gäller. Det kan vara så att K hos SAS inte är N eller Q hos SQ men boka inget som codeshare om det är poängen du vill vara säker på.

Routingen på begge er via CPH, så jeg tror nok SAS bommer grovt her da.

Back