• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor mange B737-400 i SK's flåte?

haavig

ScanFlyer Silver
Hvor mange B737-400 i SK's flåte?

God fredag!

Beklager hvis dette har vært oppe før.

Jeg skal med SK811 OSL-LHR i ettermiddag. Merket meg da jeg sjekket inn at flytypen er B734. Hvor mange av disse 'gamle' arbeidshestene har SK i flåten nå?

Noen som til og med vet hvilken som er satt opp på SK811 i ettermiddag?

Mvh

Re: Hvor mange B737-400 i SK's flåte?

SAS har fire Boeing 737-400 og SK811 er i dag satt opp med LN-BRQ.

De har fire igjen av disse... Reg er: LN - BRI, - BRQ, -BRE og - BUF..
LN - BRQ er satt opp på din avgang i dag :) Du kan forvente god beinplass nesten uansett hvor du sitter i disse maskinene. God tur !

Mener det kun er 4 stk igjen i SK flåten . sist jeg sjekket men kan jo være gjort endringer etter det.

Beste komforten av 737 variantene som SK har. Sete 1F har jeg abonnement på når jeg reiser med disse.
At de skal ut i nær fremtid stemmer vel ikke helt.........

Beste komforten av 737 variantene som SK har. Sete 1F har jeg abonnement på når jeg reiser med disse.
At de skal ut i nær fremtid stemmer vel ikke helt.........

ehh jo!

Boeing 737-400 er på vei ut av SAS i løpende rekke, det er nå bare 4 maskiner igjen. Tipper at innen et år er alle maskinene ute. SAS vil nok lease Boeing 737-800 eller noe tilsvarende for å erstatte den.

ehh jo!

Boeing 737-400 er på vei ut av SAS i løpende rekke, det er nå bare 4 maskiner igjen. Tipper at innen et år er alle maskinene ute. SAS vil nok lease Boeing 737-800 eller noe tilsvarende for å erstatte den.

SAS har ALDRI hatt flere enn 4 737-400. Braathens hadde på det meste 7 maskiner, men det er veldig lenge siden...:old

SAS har ALDRI hatt flere enn 4 737-400. Braathens hadde på det meste 7 maskiner, men det er veldig lenge siden...:old

Og denne driften må da være svært ulønnsomt å ha bare 4? Men som sagt tror jeg disse maskinene vil forsvinne ganske raskt.

ehh jo!

Spara pengarna från det tipset. Det finns inget fastsatt datum för utfasning av 737-400 och det är helt säkert mer än ett år. Vidare som LTH skriver har SAS aldrig haft mer än 4 st så "på vei ut av SAS i løpende rekke" är bara rent "bambus" från din sida.

Og denne driften må da være svært ulønnsomt å ha bare 4? Men som sagt tror jeg disse maskinene vil forsvinne ganske raskt.
Hvorfor skulle det være svært ulønnsomt å ha bare 4 slike? Dette er eldre maskiner som i praksis er nedbetalt, og har dermed svært lave finans kostnader. De har 150 seter, og opereres dermed med 3 FA, noe som gjør det fleksibelt å flytte disse mellom de forskjellige 737 typene SAS har.

Denne notisen i dagens postjournal fra Luftfartstilsynet viser i alle fall at LN-BRI ikke skal ut av flåten veldig snart:

Dok.dato: 22092010
Fra: Scandinavian Airlines System
Sak: SAS Scandinavian Airlines Norge AS - Innleie av LN-BRI
Dok: Scandinavian Airlines System - Ansökning om lease extension

Stemmer det at B734'ene til SAS er de eneste 737'ene de har installert HF-radio på?

De er tett integrert med resten av flåten, og en subfleet på fire maskiner behøver slett iklke å være ulønnsom. Fløy med LN-BRI i går - glimrende maskin selv om 12c begynner å bli nedsittet ...

-400 var, og er nok en av mine favoritter, både som reisende, og i jobbsammenheng. Passende dimensjoner, utrolig pålitelig, (som alle Seattle produkter ;-)) kommer til å savne de..

Back