Hvor mange andre reiser med bamser og andre dyr?

Ikke bare Fnate og pappaen hans som har med seg en elg som reisefølge:

http://www.flyertalk.com/forum/brit...r-yyz-dxb-via-lhr-bru-ba-eurostar-porter.html

spaceball.gif

Ser også ut som de bruker samme selskap som Fnate - er det fordi de har egen skuff å sove i?

4744042282_c6967500ca.jpg

Last edited:
Jeg var nær sagt fast inventar på OSL-BRU da jeg var barn, med en etter hvert meget bereist bamse som reisefølge :) I voksen alder har den fått lov til å gå av med pensjon.

Klart vi reiser med kosedyret vårt...Avdøde Arne Ness Sr gjorde også det - helt til det siste.

Dette minner meg om den aller første ferieturen i mitt liv. Det var vel sommern før jeg fylte 6år, og jeg og mamma hadde vært i dyreparken i Kristiansand. Der hadde jeg fått meg en tigerbamse, og den var jeg så stolt over at jeg måtte bære den overalt! Derfor skulle den også få være med meg på flyturen hjem. Men først måtte vi jo gjennom securityen, og en stor sur dame kom til meg og sa at jeg måtte legge tigeren på beltet som førte inn i en stor skummel maskin.

Nei det hadde jeg ikke lyst til, og det hadde tigeren heller ikke lyst til, fortalte jeg.

Jo jeg måtte det, parerte damen, og snakket voksenspråk med mamma.

Nei nå begynte det hele å bli for meget for meg, dette var urettferdig! Jeg begynte å gråte og skjønte ikke hvorfor de ville tvinge stakkars tigeren min inn i den skumle maskinen.

Den noe mannlige butche damen var tydeligvis ikke "soft hearted", så nå prøvde hun å dra kosedyret ut av armene mine! Hun fikk mamma på laget. Dette ble for meget, så jeg løp avgårde med tigeren, securityfolk etter meg og mudern tror jeg lette etter et sort hull å gjemme seg i :lol:

Husker ikke helt hva som skjedde etter dette, men summa summarium ble at det kom en snill mann som kun "presset og kjente" på kosedyret for så å slippe meg gjennom metalldetektoren. Ah, så glad jeg var som slapp å sende tigern min inn i en ukjent verden!

Siden den gang har jeg ikke reist med så mange kosedyr... ;)

Jeg reiser ofte med LN-KGL. Gjelder det?:colgate:

Ellers har min mellomsted datter med seg en av sine veldig mange bamser opp til Kilimanjaro nå. De fløy til JRO i går og er i første leir nå. Lillesøstera har alltid med seg Bambi og storesøstera har en mann ved navn Bamse...

Jeg reiser ofte med LN-KGL. Gjelder det?:colgate:

Ellers har min mellomsted datter med seg en av sine veldig mange bamser opp til Kilimanjaro nå. De fløy til JRO i går og er i første leir nå. Lillesøstera har alltid med seg Bambi og storesøstera har en mann ved navn Bamse...

Da har de topp-tur til helgen mao?

Skal vinke når jeg flyr forbi :p

-A

Det var ingen bamse som var med opp til Kilimanjaro, men en kanin. Den dro videre til Zanzibar og tilbake til Dar-es-Salaam med overflatetransport foer de floey med Precision Air til JRO for aa gaa ombord i KLM (som foroevrig boer utslettes) for aa fly via DAR til AMS hvor hun hoppet av i dag tidlig - etter en noe taarevaat forestilling paa AMS siden hun hadde gjennomgaaende billett til OSL. Utrolig hva disse unge, blonde klarer...

Ole paus kunne skrevet en sang om dette ... :lol:

Travelodge surveyed 6,000 Britons and discovered that 35 percent of adults admitted they sleep with their teddy because they found cuddling their bear comforting. Additionally, many said the calming feeling of a bear hug helped them lower their stress level after a hard day.

Så mye skrot kona har i vesken(e) sin skal man ikke se bort fra at det både er møll og andre småkryp med på reisene når hun er med.

tja, en naiv dame fra Thailand prøvde jo nylig å ta med seg en tigerunge i bagasjen... Horribelt!

Ikke noe kosedyr jeg leker med, men har stylet handbagasjen min litt for at ikke noen sløvinger skal ta den. En bagasjetag formet som snusmumrikken er godt synlig. Den medfører at enkelt spontant begynner å snakke til meg på finsk og av og til ser noen rart på meg. På Cuba fortalte en drosjesjåfør at leker kun var var barn, men det er jo bare en bagasjetag.

Moomin_bagtag_TMF_Snufkin_1.jpg

Back