Dette minner meg om den aller første ferieturen i mitt liv. Det var vel sommern før jeg fylte 6år, og jeg og mamma hadde vært i dyreparken i Kristiansand. Der hadde jeg fått meg en tigerbamse, og den var jeg så stolt over at jeg måtte bære den overalt! Derfor skulle den også få være med meg på flyturen hjem. Men først måtte vi jo gjennom securityen, og en stor sur dame kom til meg og sa at jeg måtte legge tigeren på beltet som førte inn i en stor skummel maskin.
Nei det hadde jeg ikke lyst til, og det hadde tigeren heller ikke lyst til, fortalte jeg.
Jo jeg måtte det, parerte damen, og snakket voksenspråk med mamma.
Nei nå begynte det hele å bli for meget for meg, dette var urettferdig! Jeg begynte å gråte og skjønte ikke hvorfor de ville tvinge stakkars tigeren min inn i den skumle maskinen.
Den noe mannlige butche damen var tydeligvis ikke "soft hearted", så nå prøvde hun å dra kosedyret ut av armene mine! Hun fikk mamma på laget. Dette ble for meget, så jeg løp avgårde med tigeren, securityfolk etter meg og mudern tror jeg lette etter et sort hull å gjemme seg i :lol:
Husker ikke helt hva som skjedde etter dette, men summa summarium ble at det kom en snill mann som kun "presset og kjente" på kosedyret for så å slippe meg gjennom metalldetektoren. Ah, så glad jeg var som slapp å sende tigern min inn i en ukjent verden!
Siden den gang har jeg ikke reist med så mange kosedyr...