• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor lenge før avgang kan det deices?

  • Thread starter Thread starter MFM
  • Start date Start date
Re: Hvor lenge før avgang kan det deices?

Ja, russerne kan dette med deicing. ;)

helpdesk_image.4839463.jpg

Ser ut som en Klimov RD-45. Bedre kjent som Rolls-Royce Nene. Den satt i MiG-15.
 
Re: Hvor lenge før avgang kan det deices?

Hovedsaklig aerodynamisk ja, men og for å fjerne snø/is/slush fra hengsler og kontrollflatater for at disse ikke skal fryse etterhvert som man klatrer opp i kaldere luft.
Som jo er vagt ironisk:
During approach to Kittilä (EFKT) in Finland on 26 December 2012, LN-DYM, a Boeing 737-800 NG on Norwegian Air Shuttle's (NAS') air service NAX5630 from Helsinki airport (EFHK), came close to stalling. The outcome of a stall would most likely have been catastrophic, primarily because the elevator system at that time did not function normally. The elevator system worked only at a ratio of 1:250.


https://www.aibn.no/Aviation/Published-reports/2015-01-eng
 
Last edited by a moderator:
Back
Top